onsdag 29 juni 2011

DT-presentation - Mikaela/ToToRo


Namn, ålder, familj
Mikaela Magnusson, 28år, även kallad Totoro på Internetforum. Jag bor i lilla Vattholma strax norr om Uppsala med min man och två små barn Liam och Leiha.

Vad fick dig att börja scrappa och när börjdade ditt intresse?

Jag har alltid älskat att pyssla men det var inte förrän Liam föddes 2007 som jag köpte mitt första scrapbookingpaket ifrån Chlas Olsson. Jag gjorde några babylayouter då, men tröttnade ganska snabbt. Under slutet på min andra graviditet 2009 växtes intresset igen och jag köpte på mig mer verktyg och material som gjorde skapandet mycket roligare. Sen var intresset väl rotat och har bara ökat för var dag.

Vad inspirerar dig?

Jag tror allt inspirerar mig. Naturen, människor, bilder, ja faktiskt hela min omgivning. Tekniker som snappar jag upp från bloggar och youtube får mig att inspireras ytterligare och gör mig mer inspirationssökande.

När scrappar du som bäst ?
När inspirationen bubblar i mig och jag får tid att sitta och skapa i lugn och ro.

Var scrappar du
Jag har faktiskt den turen att ha ett eget litet rum till mitt förfogande. För några månader sedan renoverade min man rummet till mig så jag är mitt uppe i en förvaring och organiseringsprocess.

Hur organierarar du din scrapplats?
Mitt stora dilemma är att jag vill ha allt så nära som möjligt. Det ska vara enkelt och smidigt. Blir det för arbetsamt att ta fram olika saker använder jag det inte. Jag älskar förvaring så små lådor, glasburkar, pennställ är ett måste.

Scrappar du helst kort, Layouter eller Alter?
Jag tycker det är roligast att göra minialbum, men då de oftast tar så lång tid och jag lessnar under tiden, blir det nog mestadels kort eller att altra. Att leka med lera ligger mig även varmt om hjärtat.

Varför är scrapping så roligt?
Det är min tid. I ett liv med stress och en massa måsten är det underbart att få vara kreativ. Scrapping är inte heller enbart underbart i processen av skapelse, utan även efter då man får beskåda sitt verk och bevara sina minnen.

Min blogg:
http://pysselterapiochlivsgladje.blogspot.com/




1 kommentar:

Annelie sa...

Å va roligt vi ska ha!!!