torsdag 2 juni 2011

Månadstävling Juni - Scrappa efter recept

Nu är det sommar, eller i alla fall sommarmånad och passande nog kan man vinna ett blompaket från Scrapbutiken i denna månadstävlingen.Uppdraget blir att scrappa efter ett recept som har med månaden att göra.

Tävlingens sponsor



Detta fina pris kan man vinna.


Detta ska finnas med:
Något som börjar bokstäverna J, U, N, I. (Dvs en sak på J, en sak på U osv.)
2 mönstrade papper
0 köpta blommor/blomdelar
1 cardstock
1 stämpelmotiv (ej färglagt)

Utöver detta får man bara använda verktyg och fästprodukter. Självklart får de saker som ska användas för att göra ett stämpelmotiv mm användas.
Vid frågor skicka till scrappaloss@gmail.com.

Här är min tolkning som inspiration.
Journalingblomma, Upper cut-bokstäver, Nål och Illgrön knapp. :)


Vi är jättenyfikna på vad ni skapar utifrån detta!
Skriv gärna i ditt blogginlägg vad du använt för nåt på de olika bokstäverna.



Sista dagen för denna tävlingen är 30 juni.

7 kommentarer:

Hegu sa...

Kul och väldigt knepig utmaning...:)

Vad räknas till verktyg? Punchar och stansar eller bara skärmaskin?

Får man använda penna?

Ett cardstock...räknar man då med ett i storleken 12x12 som man kan använda hur man vill?

Lina sa...

Ja, inte ska det vara lätt inte. Det tyckte inte jag heller när jag skulle skapa ett inspirationsalster. :)

Verktyg är tex skärmaskin. punch, sax, hålgörare mm.

Man får bara använda penna om det går att koppla till de olika bokstäverna JUNI. ;)

Man får använda cardstocket hur man vill, själv använde jag mitt cardstock som kortbas som är 6x6 vikt.

Ser fram emot fina och kreativa bidrag.

Lindha sa...

Lätt var det inte, men å så roligt! Snacka om att bli utmanad!

Här är mitt bidrag:

http://lindhasplejs.blogspot.com/2011/06/scrappa-efter-recept.html

Kram Lindha

Emelie sa...

Här är mitt bidrag
http://mittikaoset.blogspot.com/2011/06/scrappa-efter-recept.html

Lina sa...

Lindha och Emelie, jättefina bidrag! Glöm bara inte lägg in de i linkyn ovan för att tävla.

Emelie sa...

Vad menar du lina? Ska jag länka nån mer stans eller ??
Kram // Emelie

Lina sa...

Sist i inlägget, under de tre bilderna med bidrag, finns en blå oval ruta där man kan länka sitt bidrag. Men du behöver inte göra det, vi godkänner länkningar i kommentarer med. :)