fredag 13 maj 2011

Fredagsskissen (v19)- Camilla Pettersson

Blogger har strejkat rejält idag så denna veckas fredagsskiss har blivit lite försenad.
Nu äntligen kan vi dock presentera denna veckas Gäst-DT, som gett oss en ny inspirerande skiss!
Varmt välkommen Camilla Pettersson!



Vem är du?
Jag heter Camilla Pettersson, är 33 år och bor i Nol som ligger ca 2,5 mil norr om Göteborg. Här har jag bott i ca 10 år. Jag kommer från Helsingborg från början men kärleken fick mig att flytta och det har jag inte behövt ångra! Min man är intresserad av min hobby som pysslare och det är tur för mig eftersom vi bor ganska trångt. Mitt alias kom till på en pysselkväll hos min granne (Linapyssel), hon tyckte att jag scrappade i raketfart, där av kallar jag mig Snabbscrapparen.

Vad fick dig att börja scrappa och när började ditt intresse?
Jag började med att dekorera i våra fotoalbum för ca 6 år sedan med biljetter och bilder eller texter från olika broschyrer från platser där vi varit. Sedan upptäckte jag mönstrade papper och stansar. Jag sprang på ovan nämnda granne på gården förra våren och hon har stöttat mig jätte mycket i min utveckling. Hon hjälpte mig att starta min blogg och sedan dess har det fullkomligt exploderat. Jag tycker fortfarande att jag är nybörjare med det ser jag som något positivt.

Vad inspirerar dig
Andras alster, utmaningar av alla slag och nytt material är mina stora källor till inspiration.

När scrappar du som bäst
När jag är mätt och har gott om tid är min spontana reaktion!

Var scrappar du
När jag är hemma så sitter jag vid köksbordet som är bokat för mina pysselsaker med undantag när vi har gäster som vi bjuder på mat. Jag scrappar gärna med vänner både hemma och borta och går gärna på scrapträffar.

Hur organiserar du din scrapplats
Jag förvarar mina saker i genomskinliga lådor med lock för att lätt kunna få undan dem när vi behöver köksbordet och för att inte våra katter ska stjäla t.ex. blommor som är rena hårdvalutan.

Scrappar du helst kort, Layouter eller Alter
Kort och Layouter är det jag i huvudsak gör men jag altrar en del. Jag är en stor praktiker och har svårt att göra saker som inte kommer till direkt nytta.

Varför är scrapping så roligt
Jag har alltid haft ett behov av att få utlopp för min kreativitet. Som tonåring började jag bygga tittskåp, innan den trenden dog ut och det blev svårt att få tag i material. Jag har broderat, stickat och gjort smycken innan jag fastnade för scrapping som passar mig jätte bra eftersom jag älskar att fotografera. Och att se glädjen hos en person som får ett vackert kort ger mig enorm tillfredställelse.



Camillas skiss & tolkning:





Teamets tolkning:



Regler:
Utgå från  Camilla Petterssons skiss
LO, kort och alter är välkommet
Flera bidrag får lämnas in
Man får kombinera med andra tävlingar och utmaningar
Bidraget ska vara uppladdat i Linkyn nedan senast torsdag 19/5 kl 23:59
för att ha en chans att visas i påföljande måndags inlägg.
Inget pris mer än glädje, ära och inspiration







Inga kommentarer: