onsdag 27 april 2011

Tekniktips: Mönsterpapper av tissue tape!

Hej och hallå!

Idag har jag (Martina) tänkt visa hur man gör egna snygga mönsterpapper av tejp. Det hela är väääldigt enkelt och ni kanske är några som har provat på det redan. Men jag hoppas någon finner det inspirerande. :-)

 

Du behöver ett vitt papper och tissue tape från Tim Holtz. Det vita pappret skär du till i önskad storlek innan så blir tejp-spillet minimalt.

DSC_0474 

 

Sen lägger du tejpen kant i kant med pappret och böjar klä det.

 DSC_0475  

DSC_0476

 

Till sist är det bara att vika in kanterna och vips så har du ett snyggt papper att använda.

DSC_0477

 

Det bra med tissue tape är att man kan färga in det med t.ex ett infärgningsverktyg och distressdynor. Nu syns det lite dåligt med det här pappret har jag färgat in med wethered wood och peeled paint.

DSC_0478

 

Kort gjort med papper av tissue tape!

DSC_0479

 

Det var allt från mig idag. Scrappa på!

banner sl mimicLITEN

2 kommentarer:

Päivi/Paivja sa...

Vad snyggt! Hm...något jag saknar och nu helt enkelt "måste" köpa ;o)

Ha det bäst!

Camilla sa...

Läckert Martina!
Hade ingen aning om att det fanns så tejp. Men det måste ju genast inhandlas