onsdag 20 april 2011

Tekniktips: Falsk Aqvarell

Tiingeliing!

Jag, Cyllan måste erkänna att jag inte testat den här tekniken innan men jag har sett andra göra det och tyckt att det blir såå himla fint. Vad jag pratar om? Jo hur färglägger ett stämpelmotiv med falsk aqvarell


Så här ser motivet ut när det är klart - ganska läckert eller hur?

Jag har använt följande: Stämpelmotiv(jag valde ett blommotiv), papper att stämplar på, distressdynor, något att lägga på distressen med ( i mitt fall ink-pads), mini-mistflaska (eller något annat att spaya vatten med)

Jag börjar med att färglägga de olika delarna av blommorna med distressen. Jag använde Brocken China till klockorna och Crushed Olive till bladen

Därefter spayar jag ett tunt lager vatten över stämpeln. Testa er gärna fram till hur mycket vatten som behövs för att få till ett bra tryck (det gjorde jag (ler))

Stämpla motivet. Jag använde fotokartong när jag gjorde mitt tryck och det fungerade bra.

Motivet flyter ut lite olika beroende på hur mycket vatten man sprayar på. Tycker man att det blir för mycket vatten prova att hålla sprayflaskan upp i luften så att vattnet "duggar ner över movitet"

Lycka till mer era egna falska aqvareller

Kraaaam

3 kommentarer:

Päivi/Paivja sa...

Snyggt!

NHL sa...

Bra, smidigt tips! Ska testas! :-)

Camilla sa...

Tack för tipset Cyllan. Vilken cool ide. Måste prova!