söndag 3 april 2011

Sköna Scrapsöndag - Inspiration från kurs

Idag blir det ett lite mindre scrappigt inlägg från mig, Pyssellina/Lina.
I fredags var jag nämligen på en idékurs med lekolar, ett företag som vi på beställer bla pysselsaker från till jobbet. Det var superskoj att sitta en hel dag och bara skapa en massa av allt som fanns där. Hade gärna suttit där mycket längre.

Så därför tänkte jag visa vad jag skapade på kursen för att ge er lite inspiration till ert skapande.

Detta är en blomdekoration, bara att sticka ner i krukan. Det är ett frigolithjärta i mitten som jag fäst ull på. Pinnen är en ganska formlig aluminiumtråd som jag tvinnat.


Såg en supersnygg tavla på kursen som jag var tvungen att "lifta". De hade tagit en canvastavla och kletat på gipsbindor på. Hur enkelt som helst för barnen på jobbet att göra och väldigt roligt att göra med.


Eftersom det snart är påsk så passade jag på att göra lite påskpyssel. Popupfärgen (är egentligen vit men jag har blandat den med grön färg) var en riktigt rolig produkt. Så häftigt det var att se den "poppa upp" när man värmde den.


Det mest scrappiga, en decoupagad ask. Tyckte dessa servetterna var så fina. De hade även supersnygga askar gjorda med tepåsar.


Även detta alster är decoupagat, denna gången med limegrönt mullbärspapper. Det gick inte riktigt att fästa silverståltråden med chrmsen på som jag ville men till slut fick jag til det.


I min egen blogg finns fler bilder på inspirationsalster från kursen. Där fanns sååå mycket fint som man kunde göra.

Jag hoppas att ni blir lite inspirerade trots de lite oscrappiga sakerna.

Vad har ni själva gjort på kurs?
Visa gärna!

Inga kommentarer: