fredag 29 april 2011

Fredagsskissen (v17)-Maria Söderlund

Idag gästas vi av en härlig läsare som följer oss och är mycket engagerad, Maria Söderlund. Hon har ritat en spännande skiss och gjort en urläcker tolkning. Om du gör en skiss utifrån skissen, ladda upp den i slutet av inlägget.


Hej Maria, Vem är du?
Maria Söderlund alias Lervikshustrun, bor i en helt egen by utanför Arjeplog. Där bor förstås också min man och son men de veckopendlar till kusten

Vad fick dig att börja scrappa och när börjdade ditt intresse?
Jag har en väninna, Kyllie, som länge försökt få med mig på en scrappingkurs. Jag kunde inte föreställa mig vad scrapbooking var för något. Till slut, december 2009, fick hon sin vilja igenom och jag en scraphelg och då blev jag fast.

Vad inspirerar dig?
Det är olika beroende på vilken scrapstil jag snöat in på för tillfället. Det kan vara saker ute i naturen, gamla vackra saker och på internet finns hur mycket inspiration som helst.

När scrappar du som bäst?
När jag är utsövd och mätt.

Var scrappar du?
Jag försöker mig på allt. Det är det som är så roligt med scrapbooking, man kan variera sig hur mycket som helst.

Hur organierarar du din scrapplats?
Vi håller på att bygga ett hobbyrum (läs:scraprum) men till dess att det är klart huserar jag i min sons rum under veckorna, medan han är borta.

Scrappar du helst kort, Layouter eller Alter?
Jag scrappar nog flest kort men om man ska se på nedlagd tid på varje projekt så ligger nog LO och Alter på delad tredje plats. På andra plats kommer minialbum.

Varför är scrapping så roligt?
Man får vara kreativ och skapa med många olika tekniker. Man målar, klipper och klistrar precis sånt som jag tyckte om när jag var liten. Dessutom brukar folk bli så glada när de får ett kort eller vad det nu kan vara.


Marias skiss & egna tolkning:


Teamets tolkning:

banner sl mimicLITEN

DSC_0476 (2)







Utgå från Marias skiss
LO, kort och alter är välkommet
Flera bidrag får lämnas in
Man får kombinera med andra tävlingar och utmaningar
Bidraget ska vara uppladdat i Linkyn nedan senast torsdag 5/5 kl 23:59
för att ha en chans att visas i påföljande måndags inlägg.
Inget pris mer än glädje, ära och inspiration


Inga kommentarer: