fredag 22 april 2011

Fredagsskissen (v16)- Päivi Jankala

Nu har ScrappaLosss existerat i ett halvår.
Otroligt vad tiden bara rusar iväg.
Ni, våra kära läsare har gjort ScrappaLoss så levande med ert engagemang.
TACK!
Nu har vi en ny Fredag och en ny Gäst. En trogen läsare: Päivi Jankala.
Hoppas ni hittar mycket härlig inspiration i hennes skiss.
Förresten- glöm inte att ladda upp din tolkning. Det är så roligt att se!
Vi önskar er en riktigt scrappig påskahelg!

Vem är du?
Päivi, 42 år, kallar mig ute i cyberspace även för Paivja. Bor högt, högt upp i norr i vårt avlånga land, Haparanda närmare bestämt, tillsammans med min lilla familj bestående av mig, min man och vår 8 åriga son.

Vad fick dig att börja scrappa och när börjdade ditt intresse?
Ända sedan barnsben har jag gillat att pyssla. Redan som barn försökte jag mig på att göra kort. Genom åren blev det kort till nära och kära. 2009 började jag följa min kusin Majas blogg och blev lite sugen på att testa göra layouter. I samma veva hittade jag flera andra för mig nya bloggar och en helt ny värld. Hösten 2009 gjorde jag min första beställning på lite papper, fram till dess hade jag handlat på Tiimari och bokhandeln i Torneå (Finland). Jag köpte någon stämpel och till slut var jag helt fast i denna underbara hobby :)

Vad inspirerar dig?
Inspiration får jag mycket av tävlingar och utmaningar faktiskt. Det finns så många roliga tävlingar och utmaningar som bara sätter fart på mina fingrar :) Det är inte alltid jag följer och deltar i tävlingen men de ger mig idéer och inspiration. Sedan blir jag givetvis inspirerad av alla otroligt fina scrapbloggar som finns runt om i världen. Att få beställningar på kort, är också inspierande när jag får veta lite om mottagaren. Jag kan t o m få inspiration när jag står i en klädbutik och har en liten pratstund med bekanta som inte alls har samma hobby som jag.

När scrappar du som bäst?
Scrappar bäst gör jag nog då min man jobbar och sonen sover :)

Var scrappar du?
Jag har ett litet rum som vi i familjen kallar för pysselrummet som är i en lite avskild del av huset där jag sitter och scrappar.

Hur organierarar du din scrapplats?
Min scrapplats är inte speciellt organiserad. Jag använder mig av lådor, mappar, påsar, vertygslådor och väskor från Biltema m m för att försöka hålla var sak på sin plats. Men allt eftersom jag scrappar blir det rörigt och då jag har ett eget rum för mitt scrappande händer det för ofta att röran ligger kvar.

Scrappar du helst kort, Layouter eller Alter?
Kort är det jag mest gör, det händer att jag gör layouter.

Varför är scrapping så roligt?
För mig är scrapping avkoppling. Tankar på problem och stress i jobbet flyger fort bort då jag sätter mig vid scrappbordet :)

Din blogg? http://paivja.blogspot.com

Päivis skiss och tolkning:

 


Teamets tolkning:







 



("Motivet" i mitten är en liten spegel)



banner sl mimicLITEN 

DSC_0473

Regler:
Utgå från Päivi/Paivjas skiss
LO, kort och alter är välkommet
Flera bidrag får lämnas in
Man får kombinera med andra tävlingar och utmaningar
Bidraget ska vara uppladdat i Linkyn nedan senast torsdag 28/4 kl 23:59
för att ha en chans att visas i påföljande måndags inlägg.
Inget pris mer än glädje, ära och inspiration Smile




 


 


3 kommentarer:

Päivi/Paivja sa...

Vad kul att se er tolkning av min skiss. Jätte fina! Och kul att ni båda använt er av ordet fin :o)

Stephi sa...

vilken härlig skiss och fina tolkningar

Linapyssel sa...

Vilken rolig skiss Päivi!!
Jag är bra sugen att ta mig an den!!
kram Lina