fredag 15 april 2011

Fredagsskissen (v15) - Erika Hansson


Vem är du, Erika? Mitt namn är Erika Hansson (alias Scrapnewbee) och jag är 21år gammal. Jag bor just nu i en tvåa i Robertsfors med min sambo Nicklas. Så för alla som scrappar kan ni förstå att man inte har så jätte mycket plats för sitt scrappande om man bor i en sån liten (skulle vilja ha mitt eget rum, får nöja mig med halva skrivbordet) lägenhet!

Hur började ditt intresse för scrapping? Jag började scrappa under min 9 månaders vistelse i Usa som aupair efter jag gått ut gymnasiet, det var inte lika seriöst då som nu, utan då hade jag bara lite hemlängtan så jag satt ofta och scrappade ihop ett album som handlade om alla där hemma! Efter jag kom hem började jag lite smått med ett album om Usa (som jag nu saknade) men det blev som inte klart och då dog det av. Fast nu till jul (2010) började jag skapa julkort och då insåg jag att det här var min grej, även om det inte blir så bra alla gånger så var det riktigt roligt!

Var hämtar du inspiration? När jag scrappar så händer det ju ofta att man får "hjärnsläpp" och då brukar jag få min inspiration från andras bloggar eller bilder, utöver det brukar jag mest sitta och tjura tills jag kommer fram till något jag känner blir bra och kör då på det! Sedan så finns det gånger man har kommit på en jättebra ide och allt bara flyter på, det är nog de gånger som det går bäst att scrappa.

Hur ser din scrapplats ut? Även om jag bara får hålla till på min pyttelilla yta hemma och göra det bästa av situationen, har jag försökt att organisera den ytan så gott det går med små lådor och lite andra saker så att jag ska trivas i min hörna. Utöver de gånger jag är hemma och skapar så brukar jag scrappa på en träff vi har i Robertsfors varannan söndag :)  

Vad skapar du helst? Roligast att göra just nu är kort, men jag har börjat tycka om att altra och så övar jag på att göra layouter lite nu och då :)  

Varför är det så kul med scrapping? Vissa kanske undrar varför scrapbooking är så pass roligt, jag vet inte vad alla andra tycker men enligt mig så är det helt enkelt att det är inte mycket som sätter gränser på vad man kan och inte kan göra! Du bestämmer, även om det inte blir super snyggt alla gånger så gör det inget, för man kan alltid pröva igen! Så det är alla möjligheter som är så underbara :D

Var kan vi se mer av dig? http://scrapnewbee.blogspot.com/


Erikas Skiss & Tolkning:




Teamets tolkning:







Regler:
Utgå från Erika Hanssons skiss
LO, kort och alter är välkommet
Flera bidrag får lämnas in
Man får kombinera med andra tävlingar och utmaningar
Bidraget ska vara uppladdat i Linkyn nedan senast torsdag 21/4 kl 23:59
för att ha en chans att visas i påföljande måndags inlägg. 
Inget pris mer än glädje, ära och inspiration :-)




Inga kommentarer: