fredag 8 april 2011

Fredagsskissen (v14) - Jenni Nilsson/Allram

Ny fredag och nytt besök. Denna vecka har vi en härligt trogen läsare hos oss, Jenni även känd som Allram. Hon har ritat en häftig skiss. Haka på utmaningen du också!


Vem är du?

Jenni heter jag, född -69. Jag kallar mig för allram på nätet. Sambo med Lars i villa med stort växthus. Det var faktiskt växthuset som gjorde att jag började scrappa. Jag tänkte att jag skulle dokumentera bygget på något sätt och hade bara hört talas om scrapbooking lite snabbt utan att reflektera så mycket mer på det. Nu hittade jag en nybörjarkurs i Helsingborg och tänkte att det var kanske smart att veta lite var det var innan jag började och sen var jag såld. Detta hade ju jag ju alltid gillat, klippa och klistra och göra egna böcker. Kan avslöja att jag ännu inte gjord det där växthusalbumet. Detta var 2007.


Vad inspirerar dig?

Jag inspireras av allt färger, former och händelser. Är ofta ute och kikar i andras bloggar och hittar massor av inspiration där. Detr finns ju så otroligt många duktiga scrappare i världen. Jag scrappar om allt och alltid. Jag älskar att åka iväg på träffar och träffa likasinnade som förstår vad man egentligen håller på med. Hihihi.

Vad scrappar du och hur har du orgaiserat?

Jag har lyxen av att ha ett eget scraprum hemma där jag kan roa mig utan att bekymra mig över "röran". I början var jag duktig och städade efter varje projekt men inte nu. Nu har man ju 1000 ideer i huvudet och på skrivbordet.

Vad föredrar du att skrapa?

Jag scrappar mest 12x12, ibland 8x8 och minialbum för det är ju så kul. Jag gör bara kort när jag vet att jag behöver ett eller får en beställning. Kan avslöja att jag har ett sjukt beroende av blommor, allt blir bra med en blomma eller två eller...

Vad är tjusningen med scrappingen?

Jag älskar hela paketet med scrap. Att få ett bra foto, hitta passsande papper och dekorationer och sen skapandet. Dessutom är det ju så kul att shoppa och kommer ju hela tiden nya grejer som man bara måste ha.

Var kan vi hitta dig?


Jennis skiss & tolkning:


Teamets tolkningar:








Ladda upp ditt bidrag här:

Inga kommentarer: