fredag 1 april 2011

Fredagsskissen (v13) - Stephi

Hej och morgon!

En helt ny månad. Har du sett några vårtecken ännu?

Det är inte bara Årstiden som håller på bytas ut. Som Nina skrev förra veckan möblerar vi om lite på ScrappaLoss, för att förenkla livet för våra härliga läsare!

- Våra Fredagsskisser kommer hädanefter bli utmaningar.

- Vårt forum skrotar vi från och med idag.

Såklart vill vi fortfarande se era tolkningar. Och du laddar upp dem via den lilla inlinkz-länk som finns nederst på Fredagsinläggen. Mycket enklare för dig!

Nog snackat!

Idag har vi besök av Stephi, som gör otroligt vackra kort. Besök gärna hennes hemsida för att se alla hennes alster.




Välkommen Stephi- vem är du? Jag heter Stephanie Holst-Hansen, känd som Stephi på SS. Jag är 42 år och bor i Stockholm med min man och mina tre barn.

Vad fick dig att börja scrappa och när börjdade ditt intresse? Jag började scrappa för drygt ett år sedan. Jag har alltid gillat att pyssla, målat tavlor, gjort egna lite simplare kort med det jag har hemma. Jag hittade lite pyssel saker i min dotters gömmer och började skapa . Fick en del beröm för mina kort och då öppnades dörrarna till scrapp-världen och det är jag sååå glad för!

Vad inspirerar dig? Det är mycket som inspirerar mig, det bara poppar upp saker i huvudet, ofta behöver jag inte planera utan allt bara faller på plats. Jag uppskattar alla vackra roliga bloggar med alla idéer samt mycket inspiration får jag från SS.

När scrappar du som bäst? På kvällarna då lugnet kommer. Det kan ha varit en dag med griniga barn och då älskar jag att bara sätta mig ner och försvinna in i min bubbla. Genast känner jag lugn och harmoni. Jag tycker jag gör bäst i från mig då jag har ett ”måste” över mig. Tex en beställning eller en tävling.

Var scrappar du? Jag sitter vid vårat stora köksbord och har alla mina saker i en bokhylla bakom en dörr. Jag skulle verkligen vilja ha en egen liten vrå, så jag slipper plocka fram och tillbaka alla saker.

Hur organierarar du din scrapplats? Jag har alla mina saker i lådor som är märkta, förutom min Sizzix och Cricut expression som står i ett skåp. Stämplar har jag i pärmar och småsaker typ brads blommor pärlor har jag i sortimentslådor 2 stycken som min man skruvat i hop så jag inte behöver dra runt på flera. De slukar en hel del. Då jag sitter vid köksbordet krävs det rätt mycket ordning då jag skapar, annars blir det bara rörigt så har jag använt klart något får det flytta tillbaka till bokhyllan.

Scrappar du helst kort, Layouter eller Alter? Jag älskar att göra kort!!! Att altra saker har kommit nu på sistone och det är också väldigt roligt. Något tråkigt som kan bli så vackert genom fint papper och lite bling . Jag övar på layouter...

Varför är scrapping så roligt? För mig är det så rofyllt, det blir aldrig tråkigt då det finns en uppsjö av roliga papper och dekorationer. Fantasin tar aldrig slut, den tar bara uppehåll då och då och det försöker jag lyssna till.


Stephies skiss & tolkning:


Teamets tolkning:






Ladda upp ditt bidrag innan Torsdag 7/4 23.59, så kanske ditt bidrag blir visat på bloggen nästa Måndag.


2 kommentarer:

Annelie sa...

Toppen snyggt!!!

NHL sa...

Väldigt fina alster från er båda!