onsdag 2 mars 2011

Tekniktips - stämpelmotiv utan färgläggning

Tiingeliing!

Idag tänkte jag, Cyllan visa att man inte alltid behöver färglägga sitt stämpelmotiv för att få till ett snyggt kort eller alster.

Jag börjar med att klippa ut 3 lika stora rutor av vitt papper. Tar fram ett motiv som jag tycker passar och en svart stämpeldyna (i det här fallet distress)

Stämplar upp mitt motiv på rutorna

Jag är mycket för att göra saker lite udda så därför stämplar jag upp ett av motiven i rött

Innan jag monterar motiven chalkar jag runt kanten (jag använde grönt) och ritar dit en sömnkant. Jag sätter fast motiven med 3D-kuddar (för extra effekt) på en kortstomme som jag klätt med ett färgstarkt mönsterpapper och såå en liten textrad som jag skrivit ut på dymon = klart

Kraaam

1 kommentar:

snojbi sa...

Åhhh vad fint det blev