onsdag 16 mars 2011

Tekniktips - Perfect Pearls

Hej på er!

Idag tänkte jag, Lilla07an tipsa er om ett sätt att använda Perfect Pearls. Som ni känner till redan så är det LOs jag gör mest och perfect pearls kan ge en fin effekt både i egengjord glimmermist och med hjälp av en schablon. Här ska jag visa hur man jobbar med en schablon och Perfect Pearls.


Så här ser en burk Perfect Pearls ut. Kan vara bra å veta att man öppnar den i botten. Locket är lite märkligt måste jag säga. Så var lite uppmärksam när du öppnar så inte allt rinner ut.



Sen tar jag fram en schablon jag har med söta swirlar samt en genomskinlig stämpeldyna.

 


Dutta lätt med dynan i swirlarna med önskat papper under. Ta sedan en pensel och applicera ett tunt lager Perfect pearls. Enklast är ju att låta schablonen vara kvar tills man är klar men annars går det bra att ta bort den också. Det kan dock vara lite svårare att få det precis där det ska vara då.



Här har jag gjort en swirl som sticker fram under fotot på LOn. Tyvärr gör sig inte effekten på bild så här men jag hoppas ni blir sugna att prova för det blir himla fint.

/Lilla07an/Maria

Inga kommentarer: