söndag 13 mars 2011

Sköna ScrapSöndag (v10) - färg och mönster

Tingeliing!
Idag tänkte jag, Cyllan bjuda på ett par färgglada alster för vi behöva lite färg i väntan på att vårblommorna ska slåå ut. Jag gillar att skapa med mycket färg och mönster (och en gnutta humor som ni kommer att få se idag).

Kunde inte låta bli att skapa detta kort till min man som har fått lite åldersnoja på gamla dar (ler)

Blandade textstilar och lät det gröna gå igen i texten (den är mer limegrön i verkligheten)

Även på motivet gillar jag att använda mycket färg det är därför jag måla mina motiv med Promarks pennor.

Jag gillar att blanda mönster "hej-vilt". Såå länge jag håller mig till samma färgskala så brukar det fungera.

Jag är förälskad i prickar och ränder som ni kanske kan se (ler)

Ha en fortsatt trevlig söndag
Kraaam

4 kommentarer:

Päivi sa...

Sjukt snyggt ;o)

Själv är jag super dålig med knalliga färger. Måste testa mer, för det är ju bara såååå snyggt. I alla fall för dig :o)

Ha det bäst!

NHL sa...

Hääääääärligt!
Vilket glad-inlägg!

Malin sa...

Vad härligt färgglatt! Det blev ju jättesnyggt trots alla blandade färger och mönster. :-)

Camilla sa...

Jättehärligt inlägg cyllan! Älskar färg