söndag 6 mars 2011

Sköna ScrapSöndag-Använd dina knappar som ligger

Hej och välkommen till min första sköna ScrapSöndag!

Hoppas att ni haft en trevlig helg och är sugna på att dra igång lite söndagspyssel.

Idag är det jag, Linapyssel som vill inspirera er till att använda era knappar som ligger. Jag har fått massor med knappar av både min Mormor och min mans Mormor....( det är något med mormödrar och knappar!!) och periodvis använder jag knappar istället för blommor att dekorera mina alster med, eller mixat tillsammans som jag gjort på detta Grattis-kort. Ibland knyter jag med tråd i hålen....tandtråd funkar jätte bra till detta!! I den stora knappens hål är det dock vaxad brun tråd.

Jag kommer under dagen köra lite "knappmara" och lägga in alstrena i detta inlägg vart efter dom blir klara bara för att inspirationen ska komma i strid ström!!




Här kommer så kort #2 för dagen. Ett avlångt ,högt kort med vackra papper och stämplar från Inkido. Jag har fäst ljusblå knappar på blomm-spetsen och det blir en vacker detalj på ett enkelt kort. Vi får se om det dyker upp fler alster......

Och det har det gjort, här kommer #3 och det sista alstret i knapparnas tecken för dagen! En Lo med vår mellersta son som är överlycklig över sin nya dockvagn. Kunde inte låta bli att använda en chipboard dekoration med texten "Cute as a Button".

Hoppas ni haft trevligt tillsammans med mig i dag!

Nu önskar jag er en riktigt mysig söndag!! Skapa alster med era knappar och ladda gärna upp dom i vårt forum, Vi är nyfikan på allt ni skapar där ute i stugorna!

Tack för att du kikade in i dag!


Kram från mig


1 kommentar:

Päivi sa...

Knapparna har för mig faktiskt varit en bortglömd dekoration nu ett tag. Tack för härligt inspirations kort! Nu ska knapparna få komma fram igen :o)

Ha det bäst!