fredag 25 mars 2011

Info! och Fredagsskissen (v12) - Joggemia

Innan vi tar itu med veckans FredagsSkiss vill vi berätta lite om läget här på ScrappaLoss.
Det blåser nämligen förändringens vindar här.
På söndag får ni läsa mer om en mycket tråkig förändring, då vi tappar en väldigt bra kollega och scrappare.
I övrigt har vi bestämt oss för att arbeta om ScrappaLoss en del.

-Tekniktipset på onsdagar och Sköna ScrapSöndag blir kvar oförändrade.

-FredagsSkissen blir kvar, MEN endast som en inspirerande utmaning, ej tävling.
 Skisserna får ni använda er av närhelst ni behöver en trevlig skiss.

Vi vill fortfarande att fredagarna ska gästas av er scrappare.
ScrappaLoss syfte är att inspirera och vara en plats för ALLA!
Vi vill ha ett flöde mellan er och oss. Vi vill se vad ni skapar ihop med skisser och teman, så vi får en ordentlig inspirationsbank. Tänk vad praktiskt om vi gör ett inlägg med handgjorda blommor och ni länkar till era alster, så man bara kan klicka runt och botanisera!

-Det leder oss till nästa förändring: Vi ska skrota forumet!
Istället inför vi en linky. På det viset behöver man inte registrera sig på forumet och man ser alstren direkt i bloggen. Alltså en mer omedelbar återknytning till inlägget. Vi tror verkligen detta kommer göra allt mer överskådligt.

-Tävlingar då? Ja, månadstävlingar ska vi ha!
Det blir mindre intensivt både för oss, er och sponsorer än veckotävlingar.
Vill du sponsra eller känner till någon som kan tänkas vara intresserad, maila Camilla/anyua77 scrappaloss@telia.com


Utöver detta ska vi hitta på lite smått och gott för att vara en levande inspirationsplats, där NI läsare spelar en viktig roll också. Känner ni att ni vill gästa oss i annat sammanhang än just FredagsSkissen, så maila Camilla/anuya77.
Kanske har du ett favorittips du vill dela med dig av t ex :-)
Vill du inte ha med ett foto på dig själv och en liten intervju, så behöver du inte det heller.
Som sagt, bara kul om ni vill interagera med oss, ja, eller leka med oss som jag kort och gott brukar säga :-)
Det känns verkligen som att vi fått en nytändning!
Hoppas ni också kommer trivas med förändringarna!

Hälsningar hela ScrappaLoss-gänget genom Nina/NHL

Nu har jag pratat nog och lämnar äntligen över till FredagsSkissen!

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

FredagsSkissen (v12)- Joggemia


Den långa vintern börjar komma till sin ända och små, små vårtecken har visats sig här och var. Det firar vi genom en att ge er härlig inspiration från Mia/Joggemia, som scrappar på ett underbart härligt sätt.
Besök hennes hemsida och bada i inspiration!


Vem är du?

Jag heter Mia, årsmodell -71 och bor tillsammans med make och våra tre barn ca 4 mil söder om Kalmar. På nätet kallar jag mig för Joggemia.


Vad fick dig att börja scrappa och när började ditt intresse?
Jag började scrappa hösten 2005 då jag halkade in på en nybörjarkurs i scrapbooking här i samhället. Jag har alltid gillat att pyssla, klippa och klistra så när jag såg denna kursen som studieförbundet höll i tvekade jag aldrig. Jag blev fast direkt!


Vad inspirerar dig
Det är mycket som inspirerar mig….skisser, andras bloggar/gallerier/forum, nyframkallade foton, nyinköpt scrapmaterial m.m.


När scrappar du som bäst
Jag scrappar som bäst när jag är utvilad….gärna en tidigt morgon på helgen. Scrapträffar kan också trigga igång mig.


Var scrappar du
Jag har inrett en pysselhörna i vardagsrummet så att jag kan umgås med familjen samtidigt som jag scrappar. Kan ju även slänga ett öga på tv:n då och då.

Hur organierarar du din scrapplats
Jag har en rumsavdelare bakom mig med massor av fack där jag ex i ena facket har alla mina stansar. Ett fack för stämplar, ett för färger osv. Min pappersvagn är viktigt också…även om jag inte har papprena i någon speciell ordning. Framför mig på skrivbordet har jag 4 st minibyråer från Ikea, med tydliga uppmärkta lådor på vad som finns i.

Scrappar du helst kort, Layouter eller Alter
Det är lite periodvis vad jag scrappar mest…ibland layouter, ibland kort. Alter blir det inte så mycket.

Varför är scrapping så roligt
Det är en sorts terapi, en frihet. Och så är det ju roligt att få ge bort handgjorda och personliga kort till folk. Layouterna blir ju ett minne för framtiden.


Din blogg
http://joggemia.wordpress.com

Mia/Joggemias skiss och egna tolkning:



Designteamets tolkningar:

banner sl mimicLITEN

DSC_0448 (2)

Nytt fr o m nu är att ni lägger in en länk till er bild direkt här i linkyn



1 kommentar:

Päivi sa...

Ser fram emot allt som händer här :o) Tycker detta är ett trevligt ställe att kika in på och jag gillar verkligen idén med denna blogg. Många inspirerande skisser, så även denna vecka.
Ser med spänning fram emot vad som händer och sker här :o)
Ha det bäst!