fredag 4 mars 2011

Fredagsskissen(v9) - Kerstin "Maiden"

Första Fredagen i Mars, vänner!
Det firar vi med storbesök. Ingen mindre än härliga Kerstin även känd som "maiden" gästar oss.
En spännande skiss att sätta tänderna i.
Kom tillbaka snart igen, Kerstin!

Denna vecka är det en utmaning, alltså inte tävling.
Vi vill gärna se era tolkningar, så ladda upp dem i forumet.
3 av bidragen visas upp i bloggen måndag 14 mars :-)

Vem är du Kerstin?
Kerstin, 35, gift och har två barn - Erik "Eddie" 5 år och Ingrid "Nikki" 5 månader. Eddie e naturligtvis från världens bästa hårdrocksgrupp Iron Maiden - deras monster-maskot Eddie... Och Nikki är efter Nikki Sixx, basisten i Mötley Crüe. Jag kallar mig Maiden i de flesta forum, och även det kommer såklart från min favoritgrupp Iron Maiden...

Hur kom det sig att du började med Scrapbooking?
Jag provade på lite scrapping när jag bodde i USA 95-96 men det var först när jag var gravid med min son 2005 som jag fastnade på riktigt, och som jag har fastnat.... Jag tänker scrap mer eller mindre dygnet runt! Faktiskt! När jag går å lägger mig å ammar min dotter så kan jag ligga och fundera på olika layouter å upplägg. Och nästan alltid när jag fotar så tänker jag redan då hur jag kan göra en layout... Lite smått skadad, ha ha ha.

Vad inspirerar dig?
Jag blir inspirerad av det mesta och sparar på allt! Tags från kläder, bildäck från leksaksbilar som gått sönder, diverse förpackningar och fodral och... ja det mesta helt enkelt! :-) Annat som inspirerar är såklart alla underbara scrapbloggar och forum! Jag spenderar mycket tid vid datorn och surfar runt och tankar inspiration och idéer från många ställen!!

Var skapar du?
Jag har mitt lilla pyssel-krypin under trappen ned till källaren hemma! Naturligtvis skulle jag vilja ha större men det funkar ganska bra, fördelen är att allt kan ligga framme om jag måste avbryta och jag kan gå ner korta stunder och bara sitta och fundera en stund. Oftast är det minst sagt kaos i mitt krypin... När jag skapar så drar jag fram mer eller mindre allt!! Jag kanske har ett grönt papper å så vill jag titta på alla eventuella dekorationer som skulle kunna tänkas passa... Å då blir det en hel del som ligger utspritt överallt!! Jag har askar, burkar, hyllor, pärmar, mappar och gud vet allt till förvaring - å så länge jag lägger tillbaka allt så går det ju bra.. Men som sagt, oftast är det vääldans stökigt!! Ur kaos kommer kreativiteten!! :-)
Vad skapar du helst?
För ett eller två år sedan skulle jag ha sagt att jag mest skapar layouter, men det har blivit väldans mycket kort på senaste åren! Dels så är jag ju "tvungen" att skapa handgjorda kort till alla nära och kära som fyller år, och sedan så säljer jag en del på beställning. Nu när jag är mammaledig så säljer jag inte så mycket längre, det är ju lättare att ha med sig en korg till jobbet och då brukar det bli mycket beställningar!
Varför är Scrapbooking så kul?
Scrapping är ett måste - som en drog för mig! Om jag inte scrappar så blir jag otrevlig... Min make säger ibland åt mig att gå ner och "pyssla dig trevlig"... Jag tittar sällan på tv utan scrapping är min avkoppling och terapi. Jag älskar scrapping!!

Din blogg?
Vill ne se mer av mig så är ni välkomna till min blogg, www.maidens.nu som jag fått hjälp att designa av en webbdesigner: Nina Ruthström (http://fotoochform.nu/)! Jag blev supernöjd och den är såå jag!


Kerstins skiss & tolkning:

Teamets tolkning:



Regler:
Utgå från Kersins skiss
LO, kort och alter är välkommet
Flera bidrag får lämnas in
Man får kombinera med andra tävlingar och utmaningar
Bidraget ska vara uppladdat i rätt tråd i forumet:
http://scrappaloss.ecommunity.se/
senast torsdag 10/3 kl 23:59


Denna vecka utmaning, inte tävling :-)

1 kommentar:

Linapyssel sa...

Kul att ha dig här Maiden med din inspirerande skiss!! Härligt att få läsa om dig!!
kram Linapyssel