söndag 6 februari 2011

Sköna ScrapSöndag v4 "Textstämplar"

Behöver du inspiration inför dagens pysslande? 
Vad sägs om att haka på mig och arbeta med textstämplar som bakgrund?

Om du har gjort något förr i enlighet med dagens tema, eller gör något framöver, får du så väldigt gärna visa upp ditt alster i tråden i vårt forum. Tråden heter samma som dagens inlägg, så det är lätt att hitta rätt :-)
Det är kul att få se vad ni gör, så vi hjälper varandra att utvecklas.


Här har jag gjort en LO-tavla (som deltar i tävling på SS) i kärlekens tecken, minsann :-)
Och vad passar då bättre än att använda en av favoritstämplarna från Rox stamps?!
Denna stämpel har jag försiktigt klippt isär, så att jag lätt kan variera stämpeln.
"För att du finns" och de söta parhjärtanen stämplades på en bit 
glänsande, frasigt klänningstyg.
(Kuriosavetande: Tyget kommer från en bit av det tyg som användes för att göra brudklänningen en stl större. Diademet som fungerar som inramning av fotot bar jag på bröllopsdagen. Hjärtanen nere till vänster, låg strödda över bordet när vi åt. Kul att jag sparade så mycket. Var ju inte scrappare då)


 När jag sedan ville stämpla "etiketten", satte jag bara tillbaka den lilla bortklippta textbiten på sin plats, så stämde stämpeln perfekt igen. Ja, som en pusselbit. 


Här har jag gjort en tätare stämpling som bakgrund i distressrutan. 
Denna gång satte jag heller inte tillbaka "För att du finns-texten", utan det räckte gott och väl med Tacket. 
Nu är det bara att dekorera på, om man vill det :-)

Så, hur använder du dina textstämplar?
Har du använt dem som bakgrund?
Spring över till forumet om du vill svara eller visa bilder.
Ja, kommentarer här mottages tacksamt också.
Ha en riktigt skön söndag!




6 kommentarer:

Scrap, pyzzel och mat sa...

Snyggt!
Kul med historiken om dekoren.

smuulan sa...

Vackert! Vilken tur att du sparat så mycket! Ett minne för livet!

Rosen sa...

Jättefin LO!!!

Cath. sa...

Vilken fantastisk layout! Härligt att du sparade så mycket, det kom helt till sin rätt!
Kramar!

Linda Horn sa...

Ååååh, vännen, den är skitsnygg rent ut sagt!!!!! Den bara måste jag få se i verkligheten sen. Sååå underbar!!!

Denna LO är helt klart ett av dina bästa alster som scrappare - kanske till och med det absolut bästa du gjort!!

Annelie sa...

Oj va fin. Jag skulle nog aldrig våga använda såna saker å nån LO. Men du lyckades med bravur!!!