söndag 27 februari 2011

Sköna scrapsöndag v. 8 - Blommor

Hej och välkommen till denna sköna scrapsöndag som jag, Rosemarie, tänkte ägna åt blommor. Än är det vinter ute och vi får vänta på att blommorna ska komma fram i naturen, men i scrappandets väld kan vi fröjdas åt blommorna närhelst vi vill. Det finns ju så otroligt många olika typer av färdiga blommor att köpa och om inte de passar kan man alltid göra egna. Jag vill visa ett par alster jag gjort där blommorna har en extra stor roll.

Till denna bokbox har jag använt mig av olika rosor och körsbärsblommor. Genom att använda olika typer av blommor och gärna också olika storlekar på dem, så får alstret ett mera levande utseende. För fler bilder på bokboxen klicka här.


Rosor med tyll passar perfekt till vintagealster.


Var inte heller rädd för att bearbeta blommorna med distressdynor, glimmermist eller glitter. För fler bilder klicka här.


3D blommor är naturligtvis inte ett måste, det går lika bra med platta blommor.


Liksom med det mesta inom scrapbookingens väld så kommer det också nyheter bland blommorna. Ett företag som gör helt magnifika blommor är Prima Marketing Ink.  De har dessutom släpp en del nya blommor denna vinter, som du säkerligen kan hitta eller beställa i din scrappbutik.Visst är dessa blommor helt underbara:


Kila gärna in på vårt forum och berätta om eller visa upp dina blommigaste alster.
Ha en fortsatt trevlig söndag!
Vänliga hälsningar



5 kommentarer:

snojbi sa...

Åhhh sicka underbara alster.
Gillar när det är mycket blommor på

Cattiegirl sa...

Härlig inspiration! Har mycket att lära mig om blom-dekorationer!!! :-)
Kram
Cattie

Lena sa...

Grymt snyggt! Tack för inspirationen. Kramiz Lena

Annelie sa...

Jösses så fina grejjor!!!

Päivi sa...

Underbara!!!