fredag 18 februari 2011

Fredagsskissen(v7)- Rosmarie Olsson

Godmorgon,
Ännu en härlig scraphelg väntar.
Idag gästas vi av Rosmarie Olsson, som har ritat en härlig skiss till oss.

Det är en stor ära för oss att presentera veckans sponsor:
Magnolia Rubber Stamps.
Vinnaren får ett paket med underbara omonterade stämplar.


Vem är du Ros-Marie?
Jag heter Rose-Marie Olsson och är 23 år gammal. Jag bor i Falköping (västra götaland) med min sambo och våran 6-åriga dotter.

Vad fick dig att börja scrappa och när började ditt intresse?
Jag började scrappa 2006, då jag gjorde ett bröllopsalbum till min syster, men det dröjde ganska länge efter det tills jag verkligen kom igång ordentligt. I januari 2010 hade jag nämligen ett homeparty med en lokal scrapbutik och fastnade totalt i scrapträsket.. =)

Vad inspirerar dig
Allt möjligt faktiskt, men olika förpackningar och reklam tycker jag ger mycket bra input. Det kan vara inspiration i form av en titel man hittar någonstans, eller hur framsidan på flingpaketet ser ut. Ibland kan jag ha en tydlig bild av vad jag vill skapa redan innan jag börjar, men ibland börjar jag bara med nåt kul material och ser vart jag hamnar.

När scrappar du som bäst
När jag inte har tid att scrappa, det är också då som lusten brukar infalla. När jag vet att jag verkligen MÅSTE göra något annat egentligen, DÅ vill jag scrappa.. ;) Oftast scrappar jag bäst på dagtid, eftersom jag är så trött på kvällarna. Det jobbiga är väl just att jag oftast bara har tid på kvällar, men ibland försöker jag att åka iväg på lite träffar med för det är verkligen superinspirerande.

Var scrappar du
Jag har fullkomligt beslagtagit hela vardagsrummet till mina scrapgrejor, så där sitter jag oftast. Det är jätteskönt att alltid kunna ha projekt framme, för då kan jag pyssla 5 minuter här och 5 minuter där.. dock kan det kännas lite jobbigt ibland också, att alltid ha scrapgrejorna framme, men oftast är det positivt..

Hur organierarar du din scrapplats
Hrm.. det är en svår fråga, för jag vill så gärna ha ordning runt omkring mig, men alltid när jag scrappar så ser hela vardagsrummet ut som ett bombnedslag. Men jag försöker att tänka på att städa undan saker allt eftersom jag använt färdigt dem. En viktig sak för mig också är att alla grejor har sin egen plats och att det mesta är undanskymt så mycket som möjligt. Jag har därför mycket saker i lådor och har täckt ena bokhyllan med ett draperi, allt för att undvika ett rörigt intryck i vardagsrummet.

Scrappar du helst kort, Layouter eller Alter
Förut gjorde jag nästan bara LO:s och det är väl egentligen det som är mest ”jag”, men nu det sista har jag börjat altra massor (och tycker att det är superkul). Kort har jag dock fortfarande lite svårt för, mest ovana antar jag..

Varför är scrapping så roligt
Det är en väldigt stor del av mitt liv och påverkar nästintill allt jag gör. Jag älskar färg och form och pyssel av alla möjliga slag, så scrappingen ger mig ett uttryck för allt sånt. Det är som en miljon hobbies i en liksom.. =)

Din blogg
http://roolz.wordpress.com/

Veckans skiss:



Rosmaries Tolkning:


Teamets tolkningar:


SL Banner Mimic
DSC_0425 (2)Så mycket härligt det fanns att inspireras av i Ros-Maries skiss. Fick även med en Magnolia på kortet som är denna veckans fredagsskiss-sponsor.



Ett mycket svårfotat, blingigt kort, med den supersöta Tilda som blåser lyckostoft till födelsedagsbarnet :-)





Regler:

Utgå från Ros-Maries skiss
LO, kort och alter är välkommet
Flera bidrag får lämnas in
Man får kombinera med andra tävlingar
Bidraget ska vara uppladdat i rätt tråd i forumet:
http://scrappaloss.ecommunity.se/
senast torsdag 24/2 kl 23:59

3 kommentarer:

Cyllan sa...

Åå vilka tolkningar ni alla har gjort av skissen...såå snygga!
Kraaam C

Linda Horn sa...

Åh, vilka läckra tolkningar, min favorit blev dock Ninas kort -sååå underbart!!

MiaS sa...

Läckra tolkningar!
Nu har jag gjort ett kort och hoppas att forumet är uppe och rullar imorgon. Nu är det stängt pga serverunderhåll.