fredag 11 februari 2011

Fredagsskissen(v6) - Katarina Lundborg

Godmorgon och välkommen till en ny härlig Fredag! Idag gästas vi av härliga Katarina, som sprider massor av härlig inspiration omkring sig. Katarina har dessutom sett till så att ni, kära läsare, får vara med och vinna finfint pris från ScrapButiken, i Linköping.




Berätta lite om dig själv, Katarina
Katarina Lundborg alias Kattiz. Är 32 år gammal och bor själv i mitt lilla hus jag köpte för snart tre år sedan. Min familj består av mina två katter som mer än gärna är med när jag sitter vid scrappbordet.

Vad fick dig att börja scrappa och när började ditt intresse?
Har alltid gillat att få vara kreativ och skapa med mina händer men kontakten med Scrapbooking fick jag inte föränn jag hoppade på ett erbjudande från Creativ club hösten 2009. När jag fick det tredje paketet och hade lite julledighet så satte jag mig ner och började skapa det lilla album jag fick med i paketet. Efter den vecka var materialet slut, albumet klart och jag var sugen på mer. Så då började jag köpa lite saker via Tradera och på en nätbutik tills jag sedan kom i kontakt med Petra och Jonny inne på Scrapbutiken. Där gick jag min första kurs och sen var jag fast.

Vad inspirerar dig
Oftast får jag en idé när jag ser ett papper, stämpel eller något annat roligt material jag tycker om. Men även att läsa tidningar och surfandet på nätet ger mig mycket inspiration. Och kör jag fast så funkar det oftast att hoppa på någon utmaning.

När scrappar du som bäst
Kvällstid! Jag är en nattmänniska. Och när möjligheten finns spenderar jag en hel helg bland papper, copics och 3D kuddar.



Var scrappar du
I början satt jag på golvet i mitt vardagsrum och fyllde soffbord, golv och soffa med scrappgrejor men nu har jag gjort ett eget hobbyrum då jag inte längre fick plats i vardagsrummet och tröttnade på att inte kunna sitta där när jag fick besök.



Hur organierarar du din scrapplats
Var sak har sin plats. Nu när jag har så mycket verktyg och material så måste jag hålla lite ordning. Och det underlättar när allt ska packas ner och upp vid de träffar jag håller i på Cloetta eller när jag ska iväg på träffar.

Scrappar du helst kort, Layouter eller Alter
I första hand scrappar jag kort men tycker det är lika kul med att altra. Layouter blir det kanske ett par i månaden men dem har jag lite svårare med. Där har jag inte riktigt hittat ”min stil” ännu.

Varför är scrapping så roligt
Att få hitta på olika lösningar och att det egentligen inte finns några ramar och regler. Jag gör vad jag vill, ser att jag utvecklas med tiden och att man kan glädja andra genom en egengjord present eller kort. Och det är så avkopplande och det är något jag verkligen behöver just nu med de jobb jag har.

Din blogg
http://kattizscrapp.blogspot.com/

Veckans skiss:





Katarinas tolkning:

Några regler:
Utgå från Katarinas skiss
LO, kort och alter är välkommet
Flera bidrag får lämnas in
Man får kombinera med andra tävlingar
Bidraget ska vara uppladdat i rätt tråd i forumet:
http://scrappaloss.ecommunity.se/
senast torsdag 17/2 kl 23:59


Teamets tolkningar:

SL Banner Mimic


DSC_0436



3 kommentarer:

Cyllan sa...

vilka läckra tolkningar ni gjort tjejer...mums!
Kraam C

Kattiz sa...

Superläckra tolkningar tjejer!

Maiden sa...

Läcker skiss - den ska jag spara å lägga i min inspirationsmapp! :-)