fredag 4 februari 2011

Fredagsskissen (v5)- Tolka fotot

Ny fredag och nya utmaningar! Denna vecka har vi fått en riktigt härlig nöt att knäcka. Vi ska få låta oss inspireras av Bettina Billings söta foto. Vi ser fram emot ditt bidrag. Dela gärna med dig av vad just du lät dig inspireras av.



Namn, ålder, familj, bor, samt ev ditt alias på div. scrapforum
Bettina Billung, 37 år, gift med 2 barn, en son på 14 och en liten prinsessa som är 1 år och 5 månader.

Vad fick dig att börja scrappa och när börjdade ditt intresse?
Jag satt o tittade runt lite på nätet där jag fann något som kallades för scrapbooking. Har alltid tyckt om att pyssla och dekorera saker o ting, så jag tyckte att det verkade jätteroligt att pröva på. Beställde hem ett litet paket och efter det var det kört.

Vad inspirerar dig?
Det är så mycket som inspirerar mig.
Vackra saker jag ser kan ge mig olika ideer, nästan allt jag ser tänker jag scrapping, min man börjar tycka att jag är lite knäpp eftersom han inte få kasta saker som han tycker är skräp. Senast var det en väggklocka som gått sönder som han skulle slänga.- nej, nej, skriker jag. Jag måste plocka isär den först, jag måste ha alla små metall bitar från den. Ha,ha. Självklart så blir jag inspirerad av alla er andra där ute i blogvärlden. Sitter nästan dagligen och hoppar runt bland alla bloggar. Så mycket underbart jag ser…oooh, en sån där måste jag pröva att göra, och den där var ju alldeles för häftig…måste prövas. Om ändå tiden räckte till. Det finns så mycket och många att bli inspirerad av.

När scrappar du som bäst?
På kvällen när min dotter har somnat. ( om hon nu har lust till det)

Var scrappar du?
Har precis fått ett eget litet scrapping hörn. Vi har delat av vardagsrummet i två. Så nu har vi scrapping/kontor i ena halvan.

Hur organierarar du din scrapplats?
Har skruvat upp lite hyllor o har några lådor. Men vet i sjutton gubbar om det är direkt organiserat. Jag tycker det går åt en himla massa tid åt att bara hitta saker o ting. Hi,hi.

Scrappar du helst kort, Layouter eller Alter?
Just nu är det helst kort och altrat.

Varför är scrapping så roligt?Det är ju värsta terapin. Har haft ett väldigt tufft år och jag måste säga att scrappingen verkligen har hjälpt mig. Man får fly för ett litet slag, släppa alla bekymmer och besvär och försvinna in i sin egen lilla drömvärld, plus att man skapar något fint som oftast blir ett minne för livet åt sig själv eller någon annan.

Din blogg


Regler:
Utgå från Bettinas foto


LO, kort och alter är välkommet
Flera bidrag får lämnas in
Man får kombinera med andra tävlingar
Bidraget ska vara uppladdat i rätt tråd i forumet:
http://scrappaloss.ecommunity.se/
senast torsdag 10/2 kl 23:59
Teamets tolkning:



Jag inspirerades av färgerna vitt, blått (ögonen) och rosa (bandet) och gjorde ett kort.



Jag föll också för det rosa och vita. Så hittade jag fin spets i mina gömmor som skulle matcha dopklänningen precis.

1 kommentar:

Bettina sa...

hej. älskar era tolkningar, helt underbara! kram.