tisdag 11 januari 2011

Välkommen Sylvia!

Sist ut denna underbar Tisdag är en fantastisk inspiratör!
Det ska bli ett sant nöje att ha dig i ScrappaLoss Teamet, Sylvia.
Välkommen!
Namn, ålder, familj
Sylvia, 40 år (fyller 41 i sommar) mitt nick i cybervärlden är Cyllan. Bor med min man, som jag är gift med sedan 2002 och våra två döttrar (5 o 7 år) samt 2 katter i Skåne.

Vad fick dig att börja scrappa och när började ditt intresse?
Jag halkade in på ett bananskal skulle jag vilja säga (ler). Köpte på mig två scrapbooks-albums som jag hade tänkt fylla med collage av alla babyfoton jag tagit. Ja ni vet hur man bli med kameran när man får sitt första barn, 5 bilder från samma tillfälle då babyn ler lite på ena bilden och gör något annat på en annan. Det blir rätt tråkigt i ett vanligt album (med plastfickor) att bläddra igenom samma bildserie på flera sidor. Men när jag skulle köpa på mig scrapbookingpapper upptäckte jag att det fanns syrafritt och syra- och ligninfritt papper. Va? Vilket ska man ha?? Så jag ställde frågan bland scrappare och fastnade på en tråd inne på Föräldrar Liv där jag upptäckte att vissa scrappade kort med stämpelmotiv och då var jag fast i scrappträsket. Detta var våren 2008. Om ni undrar såå blev det inga collage gjorda till albumen för LO:s föll mig inte i smaken när jag väl testat stämplar och kortskapandet (ler)

Vad inspirerar dig?
Jag gissar att detta gäller när jag skapar…i så fall är det stämpelmotiv, tävlingar och utmaningar, personen eller tillfället som jag ska skapa kort till.

När scrappar du som bäst?
På förmiddagen då jag är som piggast

Var scrappar du?
Jag sitter vid soffbordet men har ett eget rum på gång

Hur organiserar du din scrapplats?
Idag har jag alla mina scrappsaker liggande i två plastbackar, lådor mm så jag längtar tills mitt rum är klart och jag kan få "var sak på sin plats" för idag har jag dålig koll på var jag har allt (ler)
Scrappar du helst Kort, Layouter eller Alter??
Jag är kortmakare såå kort förståss men intresset för att bli bättre på att skapa LO:s har vaknat det senaste året såå den utmaningen ska jag ge mig på under det kommande året

Varför är scrapping så roligt?
Att vara kreativ är en del av mig (jag har skapat sedan jag var liten) så det är bara en sak jag måste göra för att må bra helt enkelt – att det sen har blivit just kortmakeri, stämplar och scrappsaker är nog lite av en slump (p g a bananskalet (ler))

Min blogg:
http://hzondesign.wordpress.com/


2 kommentarer:

NHL sa...

Så fina kort! Gillar så klart det med hjärtat bäst, för om jag inte kommer ihåg alldeles galet, så är det gjort efter mitt livs första och enda skiss :-D
Hjärtformen har du fått till så himla snyggt!!
Välkommen! :-)

Lilla07an sa...

Välkommen i gänget Cyllan! :D
Kram/M