tisdag 11 januari 2011

Välkommen Martina!

Dags och presentera ännu ett stjärnskott till designteamet.
Vi är så stolta och glada att Martina ville vara en del av ScrappaLoss.
Välkommen till oss!

Namn, ålder, familj:
Martina Axell heter jag. Går under Mimic i scrapvärlden. Fyller hela 27 år i april och väntar med spänning på 30-års krisen. Jag bor i Norrahammar (typ förort till Jönköping) tillsammans med min man Robert och våran son Alexander som i år fyller fem. Är undersköterska och jobbar nu på ett servicehem där jag trivs som fisken i vattnet.

Vad fick dig att börja scrappa och när började ditt intresse?
Jag började kika på "scrapping" under 2006. Har alltid varit pysslig av mig så detta passade ju mig perfekt. Kommer inte ihåg varför men som för många andra var det i samband med min graviditet. Hade tänkt göra ett album till Alexander. Det är ännu inte klart nu fem år senare. :D

Vad inspirerar dig:
Andras alster. Finns ju SÅ mkt fint att kika runt på i alla forum och bloggar. Och sedan allt det "vanliga". Färger, former, händelser. Finns ju en evig ström av inspiration.

När scrappar du som bäst:
Tillsammans med andra scrappare eller helt i min ensamhet med lite musik. Tyvärr blir det inte så ofta något utav det.

Var scrappar du:
Jag sitter vid vårat matsalsbord i vardagsrummet och scrappar. Det används inte så ofta så jag kan strö runt mina saker hur mycket jag vill. Men nu står vi i kö för en fyra-rumslägenhet och hoppas vi får en snart. Då blir det ett hobbyrum för mig och mannen då hans alla gitarrer står i över hela hallen.

Hur organierarar du din scrapplats:
Jag har kaos på mitt bord. Skärmattan är det enda som alltid ligger på plats. :D Så illa är det inte men nästan. Stämplar har jag i pärmar på laminerat papper. Då jag lätt ska kunna flytta på mina saker har jag lite större lådor från IKEA och mindre med små fack från Biltema där jag har blommor, band, stämpeldynor och alla andra dekorationer. Stickers, bokstäver, pennor och liknande står i en Mackis förvaring från IKEA. I en Tote står också lite smått och gott som jag använder ofta. Mina papper står i tidskriftssamlar som jag har satt ihop två och två för att passa det ståra formatet. Skulle gärna vilja ha liggande pappersförvaring eller en mappvagn i det kommande pysselrummet.

Scrappar du helst kort, Layouter eller Alter:
Just nu är jag inne i en kort period. I början var det mest layouter. Ibland smyger sig ngt alter in. Jag scrappar allt men när jag har lust för det. Allt är lika roligt att göra.

Varför är scrapping så roligt:
För att man får göra som man vill. Det finns inga regler eller begränsningar.

Din blogg:
http://www.mimicsliv.blogspot.com



2 kommentarer:

NHL sa...

Vilka härliga färger och kombinationer du har på dessa alster, och efter vad jag sett så brukar du ha ett gott öga för spännande kombinationer. Då får till det så snyggt!
Välkommen!

Lilla07an sa...

Välkommen Martina! Ska bli kul att få lära känna dig. Gillade verkligen LOn Best friends. Så härligt upplägg :)
Kram/M