tisdag 11 januari 2011

Välkommen Lina!

Idag tänkte vi berätta om våra nya energiklickar här på ScrappaLoss.
Det är ett nöje för oss att berätta att vår första stjärna ut är Lina Olofsson!
Varmt välkommen Lina!



Ditt namn, ålder och var bor du?
Lina Olofsson (Linapyssel på forum), fick mitt namn för att jag var så lin-hårig när jag föddes.
Jag är född -72 och inte alls gammal!
Min familj och jag bor i Uppsala med tre små busfrön till pojkar, John 6 år, Isac snart 4 och lille Jacob som strax blir 2 och så pappa Anders som jag varit gift med sedan -01. Han friade i ett påskägg efter vi hade varit tillsammans i lite över 5 år! Jag jobbar som djursjukvårdare på häst avd när när jag inte är mammaledig, mycket roligt och varierande jobb!
Vad inspirerar dig?
Jag inspireras hela tiden av allt möjligt egentligen: barnen, blommor, sånger, minnen, humor.... men kanske framför allt färger! Jag har kommit på att jag tänker i färger!?

När skapar du som bäst?
Nattetid är min "primetime" vad gäller att scrappa Loss...(hihihih). Jag älskar lugnet i huset när jag vet att alla andra i familjen sover lugnt och tryggt i sina sängar! Då jobbar jag febrilt i min "skrubb".


Jag delar plats med tvättmaskinen och torktumlaren, det får inte plats någon stol så när jag ska sitta så blir det till att ta med pyssel prylarna till köksbordet. Det har hänt att vi i familjen fått äta middag utomhus!!!! På sommaren alltså!!!
Hur organiserar du din plats?
Det är lite trixigt att organisera i min lilla vrå men något jag är glad över är min band- och spetsförvaring. Har satt upp trådar med små klädnypor i där alla band och spets sitter fastklämda, så jag tydligt kan se alla färger. Min dröm är ett stort rum med ett bord i mitten där pysselvänner kan komma och skapa med mig!

Vad skapar du helst?
Jag gillar att skapa med allt och inte i något speciellt "fack", jag målar tavlor, gör kort och Lo, altrar gör jag gärna och syr...allt som innefattar att få skapa är medicin för själen!! En sak som jag också tycker är roligt är att dra i hop pysselträffar. En årlig är Nol-träffen, där finns det butik på plats och utmaningar med fina priser! Tycker att det är lika roligt att göra detta som att träffas några stycken hemma hos någon och inspireras av varandra.

Varför är det roligt att scrappa?
Att scrappa är så roligt för att det är befriande och man blir så glad av att skapa!! Medicin för själen ju, sen är det ett sätt att lämna minnen och historier för andra att ta del av!
Din blogg?



3 kommentarer:

Linda Horn sa...

Varmt välkommen i gänget, vännen!!

NHL sa...

Du är verkligen inspirerande!
Välkommen! :-)

Lilla07an sa...

Välkommen Lina! Så inspirerande dina LOs är med så mkt härliga färger. Liftvarning på nr 2.
Kram/M