onsdag 12 januari 2011

Tekniktipset - använd din symaskin

Hej!

Idag är det jag, Lilla07an som tänkte ge er ett litet tekniktips. Ingen tutorial eller närmare beskrivning av hur man gör (det tror jag ni kan nämligen) utan kort å gott ett tips på en av mina favorittekniker.

Jag pratar så klart om symaskinen. Inte alla har symaskin hemma men det får nog ändå räknas som ganska vanligt att det finns en symaskin i gömmorna.

Man kan använda symaskinen på alla möjliga sätt på både kort och LOs. Jag gillar när det ser lite slarvigt ut och gärna som en extra inramning någonstans på LOn.

pappa sjunger

Det går lika bra att använda både raksöm och sick-sack, backa och köra framåt. Jag har aldrig använt mig av någon speciell nål eller inställning. Men syr man mycket i tyg så kan jag tänka mig att nålen säkerligen blir sliten av pappret och att man vill byta den för bästa resultat i tyg sen.

Jag tänkte också visa er en annan LO jag gjort där jag använt symaskinen till att skriva ett ord.

döpt
Det var inte det lättaste att sy "kärlek" med symaskinen men jag löste det genom att sitta och "handveva" mig framåt. Innan hade jag skrivit ordet med blyerts där jag ville ha det så att det inte skulle bli fel.

Så ni som har en symaskin.....ta fram den och använd när ni scrappar. Det är verkligen jättekul!

/Lilla07an/Maria

3 kommentarer:

NHL sa...

Så fint du gjort! Väldigt inspirerande!

Sara sa...

Så fint det blev! Jag gillar också att använda symaskinen, man måste bara orka plocka fram den ;)

Snabbscrapparen sa...

Jag håller med! Så länge man inte glömmer att hoppa över att använda dubbelhäftande tejp där man ska sy.