söndag 2 januari 2011

Sköna ScrapSöndag (v52): Leka med färg

Godmorgon!
Hoppas du haft en bra start på det nya året. Nya krafter och nya möjligheter!
Idag tänkte jag, Camilla/Anuya77 visa hur jag leker med ett vitt papper
och skapar ett litet färghav.
Ingen aning om jag gör enligt konstens alla regler,
ja om det nu finns nåt rätt eller fel.
Men jag ÄLSKAR att kladda och smeta med mina färger och mister.
Vitt papper, ett foto & färgkluttar

Punchinella på färgen - smeta ut med en handduk


Färgstänk från tub & gå lös med en pensel


Stänk med vit färg & röd distress. Rispa med finger/ penselskaft

Foto, stjärnor & hjärtan. Journaling runt LO:n
Dutta med pearlmaker, rita lite zicksack streck & bling bling

Voila!

Hur blir din skapelse när du utgår från ett vitt papper?
Vi vill se! Lägg upp det i forumet eller länka med en kommentar i detta inlägget.
// Camilla/anuya77

Teamets Tolkning:
Nina/NHL


Att söndagsscrappa med färgkladd
var en utmaning från Camilla som jag inte kunde motstå!
Först vit embossing, sedan crackle paint och ovanpå det ströddes
kopparfärgat embossingpulver.
Det blev ett trevligt bakgrundspapper med mycket struktur 
till mitt annars enkla kort.
Kladda på! 
Nina/NHL

2 kommentarer:

Annelie sa...

Ur läckra, jag gillar också att kladda men det blir sällan. Måste kladda MER!!!!

ElinÅ sa...

Idag bloggas mitt färgkladd! Så kul, kommer absolut kladda fler gånger:)
http://elinsscrapblog.blogspot.com/2011/02/elledning-i-bangkok.html