söndag 9 januari 2011

Sköna scrapsöndag v.1 - Punchar

Hejsan!

Idag är det åter söndag och det betyder så klart sköna scrapsöndag här på ScrappaLoss. Jag, Rosemarie/Rosen, tänkte denna gång visa lite inspirerande alster där puchar/stansar har kommit till användning. Dessa verktyg är ju fantastiska hjälpare när man håller på med scrapbooking. Dessutom finns det hur många olika varianter som helst att välja och vraka mellan. Det finns stora och små, sådana som gör figurer och fina kanter, ja, till och med sådana som embossar eller färglägger det utstansade motivet. Här kommer tre kort där olika punchar har kommit till användning:

På det första kortet har jag använt mig av en Martha Stewart "Punch Around The Page" punch för att skapa den sirliga bården. Fjärilen är också skapad med hjälp av en Martha Stewart punch.

Detta är ett kuvertkort där jag har använt en Martha Stewart punch för att skapa spetskanten.

Dessa kuvertkort är väldigt enkla att göra och så otroligt bra om man t ex har biljetter att ge bort. Vill du se mera inspirerande alster på denna typ av kort så besök: Bodilsscrappeverden

Slutligen ett kort där rosorna är gjorda med hjälp av en liten blompunch (okänt märke). Ett riktigt piller göra om man använder en liten punch, men ett fullt fungerande sätt att göra egna rosor. Jag har även använt puchar för att göra grenarna (Martha Stewart) och de små fjärilarna (okänt märke).

Ha nu en riktigt skön scrapsöndag och kom ihåg att besöka vårt forum för att dela med dig av dina alster, tips och idéer.

/ Rosemarie

4 kommentarer:

NHL sa...

Otroligt vackra alster!
Själv sitter jag här och får inte till det med min MS vintage doily, min första MS-punch :-) När det löst sig blir det bild.

Lina sa...

Jättefina kort ju! Blir så romantiskt och fint med de där Martha Stewartpuncharna.

Stephi sa...

superfint alltihop men fågelkortet och kuvertet var ju sååå fint!!!

Mikaela sa...

superfint... älskar kuvertet :)