söndag 16 januari 2011

Sköna Scrapsöndag v 2 - Minikort

Oftast gör jag, Lina/Pyssellina, kort i storleken 6x6 inch (ca 15x15 cm) men ibland passar det inte med så stora kort. Det kan vara tex när man ska ge bort blommor eller en flaska vin.
Då kan det passa att göra kort i storleken 3x3 inch (ca 7,5x7,5 cm), det jag kallar minikort. Dessa går ganska snabbt att göra och behöver inte ha så mycket dekorationer på sig.




Man kan även göra en variant med snöre i att hänga runt en flaska.



Sykompaniet har ett stort urval cellofanpåsar där en variant passar perfekt till dessa minikort. När man ska ge bort dem på hur man kan göra när man ska ge bort dem. Antingen sticka ner det i en blomma eller sätta fast direkt på det man ger bort med gluedots.


Några kort på minikort jag gjort för längesen.




Hoppas att detta kunde inspirera dig till att göra kort i mindre format. Vi vill gärna se vad du skapat o forumet.

//Lina/Pyssellina


2 kommentarer:

Morfen sa...

Minikort är superbra att ha några på lager hemma för spontana gå-bort-presenter, blommor osv. :) Jättesöta allihop!

Stephi sa...

Vilka fina, jag är som dig, gör ofta stora kort..det är så mycket jag vill ha med :-)
Det översta kortet var min favoroit, åhh vad snyggt!!!Tack för inspirationen!//Stephi