fredag 28 januari 2011

Fredagsskissen (v4) - Scraplifta!

Godmorgon och välkomna till en ny scrappig Fredag. Denna veckan gästas vi av härliga Marianne på Mians scrap & design. Ta ett besök på hennes blogg- hon har verkligen en unik scrapstil, som är så cool. Idag ska vi lifta en Mariannes layouter och som en liten bonus ligger ett pris från Panduro Hobby.







Lite fakta om dig, Marianne?
Marianne Ehlen, 46 år, 3 barn 11, 8, 61/2 år samt en Make Ulf, Enköping å för det mesta blir det Mian på forum eller ibland Mians...vissa gånger Marianne = Kärt barn har många namn..o:))

När började du Scrappa?
Sommaren 2007 drog det igång på "Allvar", tidigare har jag gjort som så många andra klippt klistrat in biljetter osv men efter ett par besök på Tradera så fann jag min hobby..som hade ett namn..Scrapbooking!! Efter den dagen har jag inte haft många "döda minutrar" ....utan skapar mycket...

Vad inspirerar dig?
Mina barn inspirerar mej, älskar att fotografera dom i vardagen, sen har ju jag rätt så bra "sortiment" att plocka ur..fniss* Så inspirationen får jag nästan lägga lock på ibland

När scrappar du som allra bäst?
Jag scrappar allra bäst hemma i mitt stora pysselrum, det ligger mitt i huset hjärta, där är det "barnens puls" som ger mej ett kick att skapa. Det får inte vara tyst när jag skapar...helst ska radion gå, ngn spelar ett dataspel, nån tittar på TV..å barnens "konstiga" frågor som haglar tätt....i samma veva tänker jag alltid "Kan det Aldrig vara Lugnt i detta hus"....men nä..skapa och oljud är min kreativitet!!

Hur organiserar du sin prylar?
Organiserar...vet inte va det är....o:)) Hahaha..ja tittar man in i pysselrummet så ser man min kreativitet..lagom stökigt på hyllorna men jag vet var jag har allt...
Papper har jag ordning på i små fiffiga lådor med hängmapp system, Distreserna å andra färger som jag använder mkt har jag också väldig bra ordning på...samt "Timpas" prylar ligger i en fin låda...

Vad skapar du helst?
Jag scrappar inte kort...nä fy blä...kan göra något kort ibland men tycker inte det är så kul helt enkelt...Nä layouter och altring är min melodi.

Varför är scrapping så roligt?
...Så roligt...jag vet inte, kanske för att tid och rum försvinner...
Sen är det så för min del att för 31/2 år sedan så fick vi reda på att ett av barnen har Tourette/ADHD vilket är jobbigt att bara få vardagen att fungera. Ett av våra andra barn var ännu mer aktivt men vi kunde inte göra en utredning på honom just då utan hade mer fokus på "tourette barnet" eftersom han hade det tungt med mkt ångest.
Eftersom jag gör Lo´s så kunde jag få försvinna i barnens fotografier å se på bilderna när dom var glada, hade det roligt osv Med andra ord mitt föräldraskap med barn som har "Bokstavs problematik" har blivit lättare eftersom jag fokuserar väldigt mkt på deras positiva sidor när jag skapar och i vardagen. Barnen är fantastiska, har fantistiska sidor, är helt enkelt fantastiska trots att allt kan gå helt galet och man har lust att bara få springa ifrån sitt föräldraskap när det känns tungt och man tror att man är ensam om detta.
Numera är jag en oerhört stolt mamma till mina 3 barn, 2 av dom har utredd "bokstavsproblematik" med olika förgreningar MEN va fasen gör det när dom är Fantastiska så jag vill verkligen tacka Scrapbooking för det är det som har gjort mej till en "Bra" mamma idag.....som älskar att få skapa...och att få göra barnens vardag lätt och enkel att leva i....<3<3>



Min blogg
http://mianscrappar.blogspot.com/

Denna underbara layout ska liftas:

Teamets tolkning:

Lina/LinaPyssel


Camilla/Anuya77:

Jag brukar inte scrappa med mörka bakgrundsfärger så Mariannes färger var en utmaning i sig, för mig. Försökte få in hennes "rockiga" stil på min layout. Har försökt att få till egna rosor. De blev inte så bra precis men med lite glitterlim och en brads så blev de skapliga trots allt. Och sedan har jag embossat lite chipboardsfigurer. Otroligt rolig utmaning!




Veckans vinst
Ett litet "smått-&-gott-paket" från
Panduro Hobby.



Regler:
Utgå från Mariannes layout och lifta hur du vill.
LO, kort och alter är välkommet
Flera bidrag får lämnas in
Man får kombinera med andra tävlingar
Bidraget ska vara uppladdat i rätt tråd i forumet:
http://scrappaloss.ecommunity.se/
senast torsdag 3/2 kl 23:59

Inga kommentarer: