fredag 21 januari 2011

Fredagsskissen (v3) "Vänner", Tävling

Denna vecka gästas vi av söta Elin, som vi på ScrappaLoss måste börja med att gratulera i massor. Elin fick nämligen en liten Wilma i veckan!
STORT GRATTIS ELIN- från hela ScrappaLoss Teamet!!!!!


Denna vecka har vi dessutom fått den stora äran att bli sponsrade av Rox Stamps!




Namn, ålder, familj, bor, samt ev ditt alias på div. scrapforum?
Jag heter Elin Åhsberg och är 30 år. Bor i Skövde med sambo, 2 katter, och varannan vecka har vi hans två tonårsdöttrar boende hos oss. På nätet brukar jag kalla mig ElinÅ.

Vad fick dig att börja scrappa och när började ditt intresse?
Har alltid gillat att pyssla med olika saker. Men hösten 2007 öppnade sig en ny fantastisk värld…….Scrapbooking!! En kompis ville att vi skulle göra egna julkort, så vi åkte till en pysselaffär för att köpa några julstämplar, stämpeldynor och lite papper. Och där fanns ju massor med papper, pennor, stämplar, stansar och dekorationer. Jag trivdes som fisken i vattnet!! När jag kom hem googlade jag scrapbooking och hittade massor med inspirerande bloggar och butiker på nätet. Sen dess är jag fast i scrapträsket!

Vad inspirerar dig?
Jag inspireras av lite allt möjligt. Det kan vara mönstret på en tröja, en färgkombination, scrapbloggar, nyframkallade foton eller nyinköpta scrapsaker.

När scrappar du som bäst?
Det brukar oftast bli kvällstid som jag får mest gjort.

Var scrappar du?
Har en egen vrå i tvättstugan som jag gjort till min pysselplats.

Hur organierarar du din scrapplats?
Jag har ett långt skrivbord med några minibyråer på där jag förvarar blommor, band, brads o lite andra dekorationer. Lim, tejp, 3d-kuddar, distresser och pennor kommer också plats där. Har en stor bokhylla, två hurtsar med lådor och en liten smal bokhylla där jag förvarar allt i pärmar och lådor. Allt inom räckhåll!

Scrappar du helst kort, Layouter eller Alter?
Helst gör jag kort och Layouter. Det går lite i perioder, men i år har det mestadels blivit kort så nu är jag sugen på att göra lite mer Lo:s igen.

Varför är scrapping så roligt?
Det är ett kul sätt att bevara sina foton. Det finns inga regler och möjligheterna är oändliga med vad man kan hitta på. Allt fantastiskt material som finns att skapa med och hela tiden kommer det nyheter man inspireras av. Och samtidigt som man får vara kreativ är det också en avkopplande hobby.

Din blogg

Temat för skissen är "Vänner"
Elins skiss:
Elins tolkningar:






Teamets tolkningar:
De fina stämplarna vi använt är från Rox Stamps

Linda/ScrapLinda

Lina/Pyssellina

Nina/NHL

Rosemarie/Rosen

Även denna vecka har vi en generös sponsor.

1:a pris: 3 valfria stämplar ur Rox EGNA sortiment, eller en väggdekor för max 149 kr hos http://www.vinyldekor.se/
Vinnaren utses genom röstning i teamet
MEN
vi har även två extravinster som lottas ut bland er som skickar in bidrag:
20% rabatt vid ett köptillfälle hos Rox Stamps.
Rabatten gäller HELA Rox sortiment, alltså även stickers och dekaler.


Med andra ord, riktigt goda vinstchanser!
Förutom de fina textstämplarna Rox är kända för, så finns nu även dessa godingar, klicka!
Godingarna är på ingående och kommer i början av februari.
Missa inte heller de fina dekalerna, finns t o m till bil!

Ni behöver inte använda produkter från Rox stamps för att kunna delta, men butiken är väl värd ett besök.
Stämplarna är av god kvalitet och många av dem är lättmaskade.

Regler:
Utgå från Elins skiss
Tolka efter temat "Vänner"
LO, kort och alter är välkommet
Flera bidrag får lämnas in
Man får kombinera med andra tävlingar
Bidraget ska vara uppladdat i rätt tråd i forumet:
senast torsdag 27/1 kl 23:59

Scrappa loss! :-)

4 kommentarer:

joggemia sa...

Jag kanske är blind men när jag skulle ladda upp min layout i tråden "Fredagsskissen v3" så hittar jag den inte?

Linda Horn sa...

Ber om ursäkt, nu finns det en tråd för skissen i forumetg. Tack för att du uppmärksammade oss på dettag!

Välkommen med din skiss!

ElinÅ sa...

Tack tjejer för grattiset till Wilma!! Och vad kul att se era tolkningar av skissen, Jättefina!!!!
Kram Elin

Cornelia sa...

Nu har jag laddat upp mitt bidrag!