fredag 14 januari 2011

Fredagsskissen (v2)- Lek med färg

Fredag igen och denna veckan gästas vi av min The ColorRoom-vän Sylvia Mellander. Sylvia är en fantastisk scrappare som inspirerar massor med sina alster. Veckans sponsor är Panduro Hobby.




Namn, ålder, familj, bor, samt ev ditt alias på div. scrapforum
Hej, jag heter Sylvia Mellander och bor med min familj i Kungsbacka, söder om Göteborg.

Vad fick dig att börja scrappa och när börjdade ditt intresse?
Det var en god vän till mig som scrappat några år och hade en grundkurs för några pysselsugna mammalediga. Jag har alltid gillat att skapa med färg, form textur. Innan barnen föddes hade jag en blomsterbutik i Göteborg. Scrapbooking är ett utmärkt sätt att ta vara på alla foton man tar, dokumentera åren som går, och få utlopp för sin skaparlusta. Jag började scrappa 2006.

Vad inspirerar dig
Det är svårt att vara konkret här...Det kan vara så mycket- ett citat, en färgkombination i naturen (en hackad purjolök en gång... lol), ett tema, en tanke, en utmaning.

När scrappar du som bäst
När jag är ensam hemma, helst på kvällen, men också tillsammans med andra. (Fast jag blir ganska asocial när inspirationen flödar...)

Var scrappar du
Jag har en hörna i sovrummet, där alla grejerna finns nära till hands, men jag kan också bära ner det jag tänker använda och sitta vid köksbordet. Det är lite olika.

Hur organiserar du din scrapplats
Det är trångt om utrymme där, så det måste vara en ganska strikt organisation. (Bästa lösningen var definitivt när jag köpte skoskåp på IKEA till alla papper.)
Det finns en ordning från början, men det tenderar att bli väldigt stökigt under tiden jag skapar!

Scrappar du helst kort, Layouter eller Alter
Nästan uteslutande layouter. Jag har gjort några alter och kort, men de kan räknas på ena handens fingrar tror jag...

Varför är scrapping så roligt
Själva skapandeprocessen är rolig, att finna att slutresultatet är större än summan av delarna som ingår, att se hur roligt barnen sen tycker det är att bläddra i albumen. Det är en underbar hobby!

Din blogg
Ingen blogg men jag finns med i The ColorRoom!
Veckans skiss:
Sylvias tolkning:


Teamets tolkning:

Martina / Mimic:
DSC_0417 (2)
Jag har inte lekt på färg på "kladd-kladd" vis utan har använt mig av vääldigt färglada papper.

Linda/scraplinda:
Även vitt är en färg, och här har jag lekt med den färgen på olika sätt. Läs mer i min blogg.


Veckans Sponsor är PANDURO, som har skänkt oss ett kit med Cardstock, crystal Touch & Keystraps



Ladda upp ditt bidrag i forumet innan Torsdagen den 20 Januari 23,59

1 kommentar:

Bente Fagerberg sa...

Hej hjärtat!
Hade hört rykten om att du skulle finns här! Gratulerar tioll uppmärksamheten. Det är du väl värd.
Sidan du har lagat är så stark i sitt uttryck. Gillar de kraftfulla färgerna och vågmönstret du målat. Verkligen häftigt!
Kramis!