fredag 31 december 2010

Veckans Skiss (v52)- "metallutmaningen"

Godmorgon kära ScrappaLossare!
Sista dagen på 2010. Hur känns det?
Jag tycker det har gått sååå snabbt, det här året.


Idag har vi ett kärt återbesök hos oss. Lina Olofsson, även känd som LinaPyssel, inspirerar oss med en härlig skiss.




Här bjuder vi på två underbara alster från Lina:

Besök gärna hennes blogg för mer inspiration:
http://linapyssel.blogspot.com/


Veckans skiss:


Det måste finnas minst EN metall dekoration på alstret.


Linas egna tolkningar:



Jag började med vit Cardstock som jag mistade med glimmer mist i grön turkost och rött,
ruggade kanter förstås och lolipopblommor som symboliserar cirklarna i min skiss. Blommorna är alkohol ink färgade och mistade för att få sin klara färg. Svarta mattor bakom fotona och svart titel i Olivia alfabet. Jag gillar när skisser lämnar mycket utrymme åt den som skapar och jag hoppas att denna skiss gjorde det så att vi får se många variationer!!



Pappret har jag haft kvar sen förra året, sen är det material från My Minds Eye, reprint, Kort og Godt och Pinkpaislee. Basen är cremefärgad cardstock, på den sitter wellpapp och sedan mönsterpapper där jag ruggat och distressat kanterna med Vintage Photo. Martha Stewart stans till flingan( Diamond stickles på) och deep edge blomman. "Stukaturen behöll jag i orginalfärg och den kommer från Pinkpaislee och så metalldekorationer som hör utmaningen till!!!
Gessokladd finns både på wellpappen och mönsterpappret. Vintagebilderna kommer från ett 12x12 ark( minns inte varifrån det kommer) Snöret hittade jag i kökslådan.Kortet är i ovanligt format och mäter 10x30...ser ut som en fin "gå på kalas" väska!!



Teamets tolkning:
Camilla/Anuya77:


Nina/NHL:
Kommentar: Min bruna Zig-penna är plötsligt puts väck, därför har jag inte någon titel. Fjärilen och R:et ligger bara löst på. Där ska det egentligen vara liten, handskriven journaling med bruna Ziggen.

Rosemarie/Rosen
Metallbrads till blommorna.
Gott nytt år och tack för att ni besöker ScrappaLoss!

4 kommentarer:

Linapyssel sa...

Ohh..härliga tolkningar teamet!!!

Gillar att ert team är så olika i era stilar, det främjar inspirationen!!

Det ska bliväldigt roligt att se vad läsarna hittar på.

GOTT NYTT ÅR PÅ ER!!

Kram Lina

Cath. sa...

Härlig skiss! Och metall, som jag äääälskar, måste jag ju försöka hinna med! Underbara tolkningar av skissen också! Inspirerar massor!
Kram!

Snabbscrapparen sa...

Kliar mig intensivt i huvudet.... Jag hittar inte en Metallutmaningen- rubrik i forumet. Var ska jag stoppa mitt bidrag? Tacksam för hjälp.

Linda Horn sa...

Nu finns det en mapp för ditt bidrag!!