fredag 24 december 2010

Veckans skiss (v51)- Designa din egen stämpel hos Sweetish!

God Jul alla kära läsare! 
Idag är en storslagen dag på många sätt. Vi har fint besök från Pia/Pippin som skänker oss en härlig skiss. Dessutom får alla ni härliga läsare möjlighet att vinna en hejdundrande julgåva från Sweetish!


Namn, ålder, familj, bor, samt ev. ditt alias på div. scrapforum.
Mitt namn är Pia Lehtinen, jag är 53 år gammal med sambo och hund. Vi bor i det underbara Lappland sen 3,5 år tillbaka och trivs väldigt bra. Mitt alias på de forum jag är med i är Pippin.

Vad fick dig att börja scrappa och när började ditt intresse?
Jag beställde ett “hemligt paket” från Panduro och där fanns en del kortstommar. Jag bestämde mig för att göra julkort att skicka till familj och vänner av dem och köpte lite olika material för att göra dem. Som motiv använde jag servetter, eftersom jag höll på rätt mycket med servettdecoupage på den tiden. Sen började jag kolla på kortmakeri på nätet och då var jag fast. Detta var 2006.

Vad inspirerar dig?
Allt inspirerar mig. Naturen, mönster, färger, olika saker i butiker, fina bloggar på nätet. Sen alla duktiga tjejer på forumen.

När scrappar du som bäst?
Förmiddagen. Annars går det nog bra nästan när som helst, utom på nätterna.

Var scrappar du?
Jag har ett eget pysselrum i huset, med utsikt över älven. Otroligt inspirerande, men rätt stökigt i rummet. Där finns allt: scrapgrejerna, tyger, skinn, akvarell- och oljefärger, snäckor, stenar, garn och mycket mer.

Hur organiserar du din scrapplats?
Jag har ett skrivbord med en bänkskiva i ståhöjd i vinkel med hyllor ovanför. Några hurtsar inom räckhåll från skrivbordet. Jag har de viktigaste sakerna på skrivbordet så de är nära, typ distressdynor, stickles, pearlmaker och blommor. Skärmaskin och Cuttlebug på bänkskivan.

Scrappar du helst kort, layouter eller alter?
Allra mest blir det kort, därefter alter som jag också tycker är väldigt kul. Layouter gör jag också en del, men det blir inte lika mycket. Jag är helt tokig i stämplar, så det är nog en av anledningarna att jag gillar att göra kort så mycket.

Varför är scrapping så roligt?
Bra fråga, men svår att svara på. Jag har alltid varit en kreativ människa och har sytt mina egna kläder sedan 12-årsåldern. Har alltid ritat, målat och hållt på med annat pyssel. Men sen jag började med scrapping så gör jag nästan inte annat, det är på nåt sätt beroendeframkallande. Det finns så otroligt mycket fint material och det kommer nytt hela tiden.
Och man kommer i kontakt med så fantastiskt trevliga tjejer.

Din blogg: http://pia-design.blogspot.com 


Veckans generösa Sponsor:

Priset är att du får designa sin egen stämpel!
Stämpeln skapas utifrån ett eget motiv som laddas upp genom www.sweetish.se
Stämpeln kommer monterad på EZ-foam och tillsammans med en akrylkloss. Stämpelns mått är på 
9 kvadratcentimeter (t.ex. 3x3 cm). Ifall vinnaren vill beställa en större stämpel än 9 kvadratcentimeter går det givetvis bra, och du betalar då den summa som tillkommer vid större stämpel. 
Sweetish bjuder givetvis även på frakt. Totalt värde 409 SEK

Vinnaren får en unik presentkod som kan användas en gång från och med vinstdatum och 2 månader framöver. Priset kan inte bytas in mot kontanter och gäller endast vid beställning på "designa din egen stämpel" på www.sweetish.se 

Vi förbehåller oss rätten att kontrollera att motivet på bilden håller tillräcklig teknisk kvalitet samt att det inte strider mot våra etiska regler. 
För mer villkor och info vänligen se "Villkor & Info" samt "frågor & Svar" på http://www.sweetish.se/

Veckans skiss:


Pias egen tolkning:
                        Ladda upp din bild i vårt forum, innan Torsdagen 30/12- 23.59.

Teamets tolkningar:

Lilla07an/Maria:

God Jul


Lina/Pyssellina:

Linda/ScrapLinda:

Nu önskar vi på ScrappaLoss dig en riktigt god jul 
med mycket kärlek och värme!

Inga kommentarer: