fredag 10 december 2010

Veckans skiss (v49)-Ingen blir den andra lik, Tävling!

Idag är det ingen mindre än ScrappaLossgrundaren själv, Camilla,
som håller i Fredagsskissen!

Vi har en sponsor denna vecka, så ett pris kommer tillfalla det bidrag,
som vi i designteamet röstar fram.

Sponsorn är Riddersholm Design, ett danskt företag som gör helt ljuvliga papper.
Gå in på deras hemsida och kolla! Under "Forhandlere" hittar ni återförsäljarna.
För inspiration, besök deras blogg, så kommer ni garanterat att bli sugna på vinsten, om ni inte redan dreglar som jag :-D
NYHET! De har öppnat en egen butik för tillbehör, bl a blommor,superfina hängen och digikit! Pappren säljer de fortfarande via återförsäljare.
Shopen hittar ni här!

Ert bidrag laddar ni upp i forumet senast torsdag 16/12 kl 23:59
Frågor? Funderingar? Ställ dem direkt här på bloggen som en kommentar, eller ännu hellre på vårt forum.
ScrappaLoss!
DT Nina/ NHL


VINSTEN!
6 ark från Good Old Santa alla dubbelsidiga, samt klippark Vintage Christmas.
1 påse med Swarovski crystal rhinestone samt en fin diamantpincett speciellt till ditsättning av kristaller.
2 hängen från Riddersholm Design till smycken, kort eller inredningspynt.
Lite band som matchar pappret.

Camillas skiss ser ut så här:

Camilla har lagt till en speciell twist på skisstemat, en riktigt rolig utmaning:
Scrappa efter recept!

Hur många barn har du?= antal foto (el motivstämplar) på alstret

Vilken månad fyller du år?= antal mönstrade papper
(jan= 1, dec=12)


Vilken dag i månaden fyller du (1-31)?= minst antal ord i journalingen

Hur många bokstäver i ditt namn? = antal ord i titeln

Alter, LOs eller kort är helt valfritt! 
Har du inga barn och därmed inte får använda motivstämpel eller foto: Textstämplar, grunge, swirls osv som inte är klara motivstämplar är ju okej :-) Bokmärken kan också användas, blommor osv osv.


Camillas egen tolkning:


Teamets tolkningar

Rosemarie:
Då jag inte har några barn så blev det en LO med en dikt istället för ett foto. Antalet mönsterpapper: 7 st (juli) som kommer från MMEs serie Bella Bella. 5 mönsterpapper användes LO:n och två användes till tagen. Titeln består av 9 ord (Rosemarie) och journalingen på tagen blev ganska lång då den skulle bestå av minst 19 ord.


Lina:
 
Jag fick inte heller ha något foto på min LO. Jag skrev en fin affirmation jag hittade i en tidning. Jag räknade den som min journaling, som skulle vara på minst 10 ord.. Lite ensam blev det med ett ynka mönsterpapper men det fick bli en bakgrund. En lite annorlunda titel där jag även klämde in mitt namn.


Nina/NHL

Eftersom många som fyller mot slutet av året, kan uppleva denna tävling som kämpig, i synnerhet om de ej heller har barn har jag gjort ett delvis osannt inspirationsalster.
Jag fyller i februari och har två barn egentligen, men nu låtsas vi för den goda sakens skull.

 11 mönsterpapper (sammanlagt 6 i blommorna + 5 små olika snuttar under bokpappret) Alla papper drogs över med samma distressfärg för att se mer lika ut.
Inga motivstämplar
Datum= 25= minst 25 ord i journalingen. Boksidan fick bli min text som symboliserar journaling.
Antal bokstäver i mitt namn=4, dvs 4 ord i titeln= God Jul God Jul

2 kommentarer:

Linapyssel sa...

Woohoo..Camilla vilken UTMANING!!!!
För mig blir det en tuff nöt att käcka....du ska få se!!!Kul!!
Kram Lina !!

Primia sa...

En av de klurigaste utmaningarna jag gett mig in på, men den va väldigt rolig.
Mitt bidrag finns i forumet!