fredag 3 december 2010

Veckans skiss (v48)- silverdetaljer Tävling!


Fredag igen. Det betyder en ny härlig skiss att sätta tänderna i. Denna vecka är det vår alldeles egna Rosemarie som ska sätta fart på kreativiteten i stugorna.

Vi har en sponsor denna vecka, så ett pris kommer tillfalla det bidrag som vi i designteamet röstar fram. 
Sponsorn är Pysseldags, ett nystartat företag som bl a håller kurser och ordnar aktiviteter inom scrapbooking. De har massor med inspirerande strängar på sin lyra, se bara här!

Vinst: ett presentkort på en kurs hos Pysseldags, värt 300 kr. 
Företaget har sitt säte i Normlösa, en bit utanför Linköping, 
MEN ALLA KAN VARA MED ÄNDÅ! 
Presentkortet är nämligen inte personligt, utan kan säljas om man inte vill göra en utflykt.
Ert bidrag laddar ni upp i forumet senast torsdag 9/12 kl 23:59

Temat till denna skiss är: silverdetaljer


Rosemaries egen tolkning:

En LO/tavla med silverfärgade blommor och brads, grenar av aluminiumfolie och bokstäver embossade med silver.

Teamets tolkning:

Nina/NHL:

Jag fick flytta rubriken till motstående sida för att få plats på kortet, 
annars har jag följt skissen i princip helt.
Silverdetaljer: Ängel (från Rustas julavdelning), silverblommor under rosorna, ett silverband samt silversprinkel embossat på kronan (ihop med en massa annan gegga)


Lina:

Ett kort utan titel/rubrik att använda vid vilket tillfälle som helst. Mina silverdetaljer är hjärtanen i aluminiumfolie.


Linda:

Jag ville göra något annorlunda, så jag använde skissen till att altra en lite större tändsticksask. Jag har flyttat runt elementen i skissen något, men har fortfarande alla delar med. Bandet på skissen är här ett papperssnöre tänkt till presentinslagning, som jag först plattat till och sen klippt i remsor. Samlade sen ihop remsorna och knöt dom runt asken. Silverdetaljerna är den lilla keruben ovanpå biljetterna och pärlorna av pearlmaker i hörnen.

Ha det bra!

7 kommentarer:

NHL sa...

Så fina grejer! Jättehäftigt, Rosmarie och Lina, med ert aluminiumpynt!

Annelie sa...

Åh vilka fina grejor. Kanske man ska va me. Har man en vecka på sig eller?

Annelie sa...

Nu har jag gjort mig en LO kolla här http://scrapannelie.blogspot.com/2010/12/tavlings-bidrag.html om den kan vara godkännd. Jag har vridit till den ganska bra men... : )

Kattiz sa...

Är det försent att deltaga? Gissar den kom ut fredagen den 3:e? Har man en vecka på sig eller?

NHL sa...

Jag har svarat Kattiz via SS, samt lagt till slutdatum i inlägget. Både Camilla och jag missade att skriva med det...upps! :-)

Anonym sa...

Hej, fina grejer!
Hur plattar man till papperssnören? Jag behöver platta snören till våra bröllopsinbjudningar, men den färg jag vill ha hittar jag bara som runda snören.

vh,
-Anna

Rosen sa...

Hej Anna!

Platta papperssnören...hmmm, har du provat att pilla upp snörena. De brukar vara platt papper som har blivit snurrat till att bli snören, men pillar man upp snurret så får man platta snören. Besök gärna vårt forum: http://scrappaloss.ecommunity.se/ Där kan du ställa frågor, diskutera lägga upp bidrag m.m. Varmt välkommen!