söndag 12 december 2010

Sköna scrapsöndag v 49 - Pringlesburkar

Hej och välkommen till denna sköna scrapsöndag!
Jag hoppas att din helg har varit riktigt härlig. Du har kanske haft fredagsmys med familjen eller har varit på en trevlig fest med vännerna. Någonstans kanske det också dök upp Pringlesburkar fyllda med goda chips. Då hoppas jag att de smaskiga chipsen har blivit uppätna för den tomma burken är perfekt för att göra fina alter. Jag vill visa två alster som jag gjort med tomma Pringlesburkar.

Den första är en kreation i romantiskt rosa vintagestil:


Alstret går i färgerna rosa, beige samt guld och det är många embossade detaljer. Till exempel så har jag embossat det tråkiga plastlocket med guldfärgat pulver. Detta moment är lite knepigt då plastlocket inte tål värmefönen så bra. Det gäller att värma i omgångar så att locket inte blir allt för deformerat.


På baksidan har jag gjort en korsett med ett smalt satinband. För fler bilder och beskrivningar av detaljer klicka här 

Den andra burken jag vill visa är också i vintagestil, men mera åt det maskulina hållet.


Alstret är i färgerna grön, beige och koppar. Blommorna, locket, nederkanten m.m. har blivit embossade med kopparfärgat pulver. För fler bilder och beskrivning klicka här.


Pringlesburkar är perfekta presentförpackningar till en liten flaska champagne eller vin. Fäster man en tag på burken så fungerar den till och med som ersättning för t ex födelsedagskortet.

Jag hoppas att du har blivit inspirerad till att spara Pringlesburkar och göra egna kreationer. Visa gärna upp ditt alster i vårt forum så vi få se hur du dekorerar dina burkar.
Ha en underbar söndag!
Rosemarie

7 kommentarer:

Lina sa...

Jättefina burkar Rosemarie! Vill också altra nåt så fint. Ska bli spännande att se vad de kommer in för bidrag.

Pippin sa...

Jättevackert! Vi äter dock inte Pringles men fick funderingar på att altra såna rör som en del whisky kommer i.

NHL sa...

hahaha, inte ett spår av chipsflott där inte! Fräscht och urtjusigt!

Linapyssel sa...

Tappar hakan vackra!!!!
Massa fina detaljer att vila ögonen på!
kram Lina

Marie sa...

Jättesnyggt och välarbetat!!
Men hur gör du med fettet från chipsen?
Tråkigt att lägga ner massa jobb och sedan blir det fettfläckar ;-)

Rosen sa...

Tackar!

Innan jag altrar burkarna så är de både tömda på det flottiga innehållet och diskade (lite lätt bara så att inte burken förstörs) så att de inte riskerar bli utsatta för några fläckar.

designatavlisa sa...

oj, vilka underbara burkar! tappade hakan;) Jätte fina!
//Lisa