fredag 19 november 2010

Veckans skiss (v46) "Skapa nåt du är stolt över"- Tävling från Pyssel och Kort!

Denna vecka sponsrar Pyssel och kort veckans skiss, som är ritad av härliga Lina Olofsson. Temat för veckan är "skapa något du är stolt över"

Ditt namn, ålder och var bor du?
Lina Olofsson (Linapyssel på forum), fick mitt namn för att jag var så lin-hårig när jag föddes.
Jag är född -72 och inte alls gammal!
Min familj och jag bor utanför Göteborg för närvarande och den består av tre små busfrön till pojkar, John 6 år, Isac snart 4 och lille Jacob som strax blir 2 och så pappa Anders som jag varit gift med sedan -01. Han friade i ett påskägg efter vi hade varit tillsammans i lite över 5 år! Jag jobbar som djursjukvårdare på häst avd när när jag inte är mammaledig, mycket roligt och varierande jobb!

Vad inspirerar dig?
Jag inspireras hela tiden av allt möjligt egentligen: barnen, blommor, sånger, minnen, humor.... men kanske framför allt färger! Jag har kommit på att jag tänker i färger!?

När skapar du som bäst?
Nattetid är min "primetime" vad gäller att scrappa Loss...(hihihih). Jag älskar lugnet i huset när jag vet att alla andra i familjen sover lugnt och tryggt i sina sängar! Då jobbar jag febrilt i min "skrubb".


Jag delar plats med tvättmaskinen och torktumlaren, det får inte plats någon stol så när jag ska sitta så blir det till att ta med pyssel prylarna till köksbordet. Det har hänt att vi i familjen fått äta middag utomhus!!!! På sommaren alltså!!!

Hur organiserar du din plats?
Det är lite trixigt att organisera i min lilla vrå men något jag är glad över är min band- och spetsförvaring. Har satt upp trådar med små klädnypor i där alla band och spets sitter fastklämda, så jag tydligt kan se alla färger. Min dröm är ett stort rum med ett bord i mitten där pysselvänner kan komma och skapa med mig!

Vad skapar du helst?
Jag gillar att skapa med allt och inte i något speciellt "fack", jag målar tavlor, gör kort och Lo, altrar gör jag gärna och syr...allt som innefattar att få skapa är medicin för själen!! En sak som jag också tycker är roligt är att dra i hop pysselträffar. En årlig är Nol-träffen, där finns det butik på plats och utmaningar med fina priser! Tycker att det är lika roligt att göra detta som att träffas några stycken hemma hos någon och inspireras av varandra.

Varför är det roligt att scrappa?
Att scrappa är så roligt för att det är befriande och man blir så glad av att skapa!! Medicin för själen ju, sen är det ett sätt att lämna minnen och historier för andra att ta del av!

Din blogg?

"Skapa något du är stolt över"

Linas 2 tolkningar:

"Lo- Bad glad":"Ett ljuvligt papper från Tim Holtz "Shabby Vintage" paper stack är basen för min Lo. Jag har ruggat kanterna och sytt en rak-söm runt hela ytterkanten, passade på att köra två varv!
Sedan blandade jag acrylfärg till önskad orange nyans och målade lite på olika ställen där jag tänkte sätta dekorationer och placera min bild.Jag har använt Rusty Hinge och Black Soot att stämpla och distressa med. Stämplarna kommer från Inkido, Tim Holtz och Inkadinkado.

Blommor kvist och blad har jag hittat hos bla Prima och Reprint och Sir Stampalot.
Jag älskar att dekorera mycket och "bona om" mina Lo, jag har cracklat den utstansade Tim Holtz fågeln med crackle accent och på mina stora bokstäver sitter Spiced Marmelade crackle paint, när den torkat distressade jag Rusty Hinge över för att den blev lite för gäll till att börja med. Prima kvisten är mistad med Tattered Angel glimmermist och den glimmrar verkligen ...men det kanske syns lite dåligt på bilden. "



Ja, här är det en salig soppa av färg och form!!!
Återigen ett Tim Holtz papper som sitter monterat på ett gult cardstock stämplat med Broken China.

Jag har kladdat med Gesso och acrylfärg och även stämplat text med gesso,
det funkar hur bra som helst.
Massvis med blommor och dekorationer precis som vanligt! Metallhörnet är embossat med

silver UTEE för att bli lite tjockare och få ett lite annat utseende.
En skiss behöver ju inte följas till punkt och pricka och den kan tolkas på
hur många sätt som helst!!

Hoppas ni får massor med kul att tolka skissen och låter kreativiteten flöda!

Teamets tolkningar:

Nina:


Det jag är mest stolt över är så klart mina två barn,
så det fick bli en julig LO om Linnéa.
Jag gillar skissens rundel till det fyrkantiga.
Min LO fick bli spegelvänd för att det passade bäst till det urtjusiga pappret.

Maria/Lilla07an:
lilla07anskissv46
Min LO handlar om min förlossningsdepression med mitt andra barn. Dold journaling bakom fotot handlar om den och hur stolt jag är över att ha tagit mig igenom den.

Camilla:

Jag gick igång på cirkeln. Älskar och skapa med runda ting. Just det här mönstrade pappret hade en massa stjärnor på sig. Och helt plötsligt hade min egna lilla planet byggts upp.
-----------------------------------------------------------------
Denna vecka kan du vinna detta underbara paket från
Pyssel och Kort

----------------
ScrappaLoss tackar Pyssel och kort för denna generösa sponsring!



Tolka Linas skiss, Förminska bilden till 500 px och lägg in ditt bidrag på vårt forum, senast Torsdag 25/11 23.59

4 kommentarer:

Linda Horn sa...

Så roligt att ha dig här som GDT Lina! Underbar skiss du ritat, vi ska se om jag kan få ihop något till den!

Petraso sa...

Lina brukar steaka fiskpinnar och scrappa samtidigt på skärbrädan! hon är otroligt färgstark vilket syns på hennes Lo och hon är en super trevlig vän!!!!

NHL sa...

Åh, vilket roligt sponsringspaket! Det vill jag vinna!!! Rackarns att man är DT :-)

Jag gillar verkligen de olika stilar vi DTs bidragit med. Linas är verkligen så häftigt gjorda!

Linapyssel sa...

Uderbara tolkningar av skissen från DT-gänget!!! Så olika och så fina!!
Kram Lina