fredag 12 november 2010

Veckans skiss (v45)- "Blomsterprakt"

Dags och presentera dagens GästDesigner.
Varmt välkommen till ScrappaLoss Jenny.
Låt dig inspireras av Jennys härliga skiss som går under temat "blomsterprakt"
Namn, ålder, familj, bor, samt ev ditt alias på div. scrapforum
Jenny Andersson, 32 år och stolt mamma till tre prinsar i åldrarna 6, 4 & 4. Gift sedan 10 år tillbaka med min kärlek, å tillsammans bor vi alla i ett tegelhus i ett mindre samhälle några mil söder om Skellefteå. Kallar mig oftast tulpanen på scrapforum

Vad fick dig att börja scrappa och när började ditt intresse?Har alltid gillat pyssel och de senaste 10 åren har jag tillverkat födelsedagskort till familjen när pyssleandan fallit på men det är nog först sista året som jag på allvar tagit tag i min hobby och låtit den ta mera plats och få utvecklas i tekniker och material.

Vad inspirerar digJag inspireras främst av skisser, foton och att sitta å bläddra i papper och annat material.

När scrappar du som bästNär jag har lagom med tidspress och känner inspirationen flöda :)

Var scrappar duI vår källare i datarummet har jag en helt egen pysselplats där allt får ligga orört tills jag kommer tillbaka nästa gång. Härligt!

Hur organierarar du din scrapplatsFörsöker hålla ordning emellan varje alster å lägga tillbaka allt där det ska vara, dvs i sina lådor å fack. Under tiden jag scrappar är det helt omöjligt att hålla ordning eftersom jag är så inne i kreativiteten att jag inte ens märker att det blir rörigt ;)

Scrappar du helst kort, Layouter eller Alter
Scrappar nästan bara kort men provar lite alter också numera

Varför är scrapping så roligtAtt få en idé och sedan få ner den på papper å se hur den ändras och förverkligas är bara sååå häftigt, man får utlopp för sin kreativitet helt enkelt. Att ge bort ett kort eller alter till någon man håller kär å se hur glada de blir över nåt handgjort, personligt som jag gjort är otroligt roligt. Sedan inte att förglömma, alla dessa otroligt makalösa, härliga människor man träffar genom sin hobby- underbart!

Din blogghttp://www.vit-tulpan.blogspot.com/


Jennys skiss, som går under temat Blomsterprakt:


Jennys egna tolkning:
Teamets tolkningar:

Rosemarie:

Pyssellina/Lina:

ScrapLinda:
Hur tolkar du Jennys skiss?
Skicka in den till scrappaloss@telia.com eller
lägg en kommentar med länk till din blogg, innan Torsdag 23.59.
Ha en underbar scraphelg!
Kram Camilla och DT-teamet!

2 kommentarer:

pojjo sa...

tror minsann jag och Jenny gått på samma skola *ler*

NHL sa...

Verkligen trevlig skiss!!!!
och självklart fina alster! :-)