fredag 5 november 2010

Veckans skiss (v44)- "färgtema"

Fredag igen och helgen står för dörren.
Då är det väl alldeles ypperligt att få en liten färgutmaning att sätta tänderna i.
Denna veckan är det vår egen Maria (lilla07an) som ritat skissen och som lagt grönt, oranget & vitt på paletten. Givetvis får man använda andra färger men dessa ska vara huvudfärgerna.

Skiss:



Marias egen tolkning:

Rosmarie:

IMGP4926

Lina:

Tolkning av v 44-skissen

Nina:

Skisstolkning V44

Camilla:

Tolkning Skiss V 44

Vi vill såklart se dina fina alster: LO, kort, alter. Vad som helst. Skicka in (högst 500px på bredden) på mailadressen: scrappaloss@telia.com, senast Torsdag den 11 November 23.59, eller lägg en länk i detta inlägg till din blogg.

ScrappaLoss

4 kommentarer:

Linda Horn sa...

Så fina tolkningar ni gjort tjejer!!

Lina sa...

Tackar! Sen att jag glömde bort att använda rätt färger är en helt annan sak. :)

NHL sa...

Ja, det skulle du ha smisk för Lina, så som jag slet med att få ihop något grönt och orange! :-D
Nej, helt klart häftigt olika alster.
Det borde ju helt klart kunna inspirera till lite bidrag! :-)
Tips! Om fler vill testa mitt apelsinträd till utmaningen: http://nhlspysselplats.blogspot.com/2010/11/gratis-digi-stampel-apelsintrad.html

Primia sa...

Tyckte att färgerna verkade så roliga att jobba med så jag knåpade ihop ett litet bidrag.
Många fina tolkningar att titta och inspireras av.
Här är en direktlänk till mitt bidrag i bloggen.
http://primia.blogspot.com/2010/11/pysseltiden-blev-en-layout.html