söndag 7 november 2010

Sköna ScrapSöndag - Använd mist på era alster :)

En skön söndag är här och dagens tema är "mist".

Bakom knapparna sitter jag, Lilla07an/Maria och tänkte visa er en LO jag gjort med hjälp av mist. Mist är jättekul att jobba med och jag hoppas att ni som inte provat det tidigare utmanar er själva att göra det.


Sköna söndag v44
"Molly plockar blommor" heter min LO och förutom lite spillbitar, blommor, en pebble och halvpärlor har jag använt mist.
lilla07anskonasondag1detalj
För att få formen av en blomma till vänster om fotot har jag använt en färdig schablon från Prima. Dem blåa områdena har jag sprayat på fri hand, så att säga.

Teamets mistiga tolkningar:

Nina:

Jag fyller på med lite murrigare inspiration. Här är det svårare att se mistningen, men titta t ex på det mörkbruna pappret, precis ovanför den stora blomman. Samtliga bruna papper har mistats med lite kopparakrylfärg spätt med vatten, vilket ger ett fint skimmer på papprena. Alltså, mistning är ett trevligt sätt att göra egna mönsterpapper, eller förhöja riktiga mönsterpapper.
Fler bilder (har datorhaveri): Klicka
här!

Camilla:
Jag använde stjärnor som både schablon och mask på mitt lilla helgprojekt.

Inspireras ni till att mista så lämna gärna en länk till det här inlägget så att vi kan kika förbi och spana in era alster.

Ha en scrappigt skön söndag ute i stugorna.
/Lilla07an/Maria

Inga kommentarer: