fredag 5 november 2010

DT presentation- LINDA / SCRAPLINDA

Dags och presentera vår sista kandidat, för denna omgången, i vårt härliga ScrappaLoss-team. Det är ingen mindre än Linda, eller ScrapLinda, som många av er känner henne som. Vi är jätteglada att Linda vill hänga med oss vi är övertygade om att hon kommer sätta fart på både din och vår kreativitet. Välkommen Linda!

Namn, ålder, familj
Jag heter Linda Horn (ScrapLinda i scrapvärlden) och är 37 år. Gift med Marcus sen 12 år och tillsammans har vi Lucas 12 år och Leia 2,5 år. Jag är sjukpensionär pga en kronisk smärtsjukdom som gjort mig rörelsehindrad.

Vad fick dig att börja scrappa och när började ditt intresse?
Jag började egentligen med servettdecoupage, höll studiecirkel i det ämnet i tre terminer. Efterhand började vi med 3D-decoupage, där man monterar ihop ett 3D-motiv av en vanlig papperservett för att sen använda på kort. Då blev det mer och mer kort för min del, med tiden blev de mer dekorerade med annat än servetter. Hösten 2008 började jag scrappa mer med papper och dekorationer istället för servetter, och i februari 2009 startade jag min pysselblogg. Sen gick det fort... I september fick jag mitt första DT-uppdrag, och min utveckling inom scrappingen satte raketfart.

Vad inspirerar dig?
Allt!!! Jag surfar mycket runt i olika bloggar, både svenska och utländska, och spenderar en hel del tid på Svensk Scrapbookings forum. En titel, ett tema, ett foto eller en bild kan trigga igång min inspiration, jag är alltid full med idéer.

När scrappar du som bäst?
När vi lagt lilltjejen för kvällen. Jag är en kvällsmänniska, så trots att jag är extremt trött på kvällarna så är jag som mest kreativ då. Då finns heller inte så mycket tid, det hjälper till. Har jag för mycket tid funderar jag alltför mycket, och då blir det inte bra.

Var scrappar du?
Jag har en egen vrå i sovrummet, som jag inrett med stort bord och bra förvaring.

Hur organiserar du din scrapplats?
Eftersom jag alltid lider av mer eller mindre värk, måste jag ha förvaring som är lätt och enkel att komma åt, och som helst är snygg samtidigt. Det är lite svårt att kombinera allt det, så jag jobbar alltid på att förbättra min förvaring.

Scrappar du helst kort, Layouter eller Alter?
Jag scrappar allt, men allra helst alter! Jag ser scrapobjekt överallt i vardagen, alla i familjen har lärt sig att fråga mig först innan de slänger någonting. Det är till och med så illa att sonen tog med sig en urdrucken pappersmugg från en kaffemaskin, för att jag skulle altra den! Det gjorde jag inte, men annars är det inte mycket som undgår mina scrapfingrar.

Varför är scrapping så roligt?
Jag får använda mina händer till att skapa kreativt, samtidigt som jag får användning för min förmåga att lösa problem. Jag älskar att skapa alster som är personliga, som passar mottagaren. Det är så enormt roligt att ge bort en handgjord sak och se glädjen hos mottagaren. Att man sen samtidigt kan använda tiden man scrappar som terapi är ju ett stort plus! När jag pysslar "glömmer" jag för en stund all värk och elände, ja tills det gör för ont för att scrappa då. ;-)

1 kommentar:

Linapyssel sa...

GRATTIS till din nya roliga DT plats!! Det sk bli så kul att se allt fint du skapar tillsammans med dina kollegor!!
Tycke min känna igen den UUUUNDERBARA fågelburen!!!

kram kram Lina