fredag 29 oktober 2010

DT presentation- MARIA / LILLA07AN

Namn, ålder, familj
Maria/Lilla07an, 30 år. Gift med mannen i mitt liv sedan några år tillbaka. Har 2 döttrar på 3 resp 1,5 år. I mitten av december kommer 3:an
Vad fick dig att börja scrappa och när började ditt intresse?
Jag började intressera mig för scrapbooking i början av 2007 för att det såg så roligt ut. Gick en nybörjarkurs på en scrapbutik och sen började jag shoppa och hamstra scrapgrejjer fram till slutet av 2007 när äldsta dottern föddes. Då körde jag igång på allvar och först på listan stod ett första året-album till dottern. Sen har det blivit många album efter det

Vad inspirerar dig
Jag inspireras av allt möjligt i min omgivning likväl som av alla er fantastiska scrappare på nätet. Det kan vara en färg, form, en tänkt rubrik, foto, situation eller i princip vad som helst som triggar igång min inspiration.

När scrappar du som bäst
Jag scrappar bäst på dagtid eftersom jag är så trött på kvällarna

Var scrappar du
Jag har en egen scrapphörna med skrivbord, hurts, hyllor på väggarna och skrivare i samma rum som barnen leker. Så jag sitter oftast där medan dem leker eller vid köksbordet samtidigt som dem pysslar med sina saker.

Hur organiserar du din scrapp-plats?
Hm, jag tycker själv att jag har en himla dålig ordning på mina grejjer. Dem har en tendens att bilda högar på mitt skrivbord. Men jag har en grundordning som fungerar hyffsat där var sak har sin plats. Fast eftersom jag lite har idén att allt ska vara lätt å packa ner inför en scrappträff så ligger det mesta i lådor som bara är att lägga ner i väskan när jag ska iväg.

Scrappar du helst kort, Layouter eller Alter
Jag är en LO:are, helt klart. Även om jag både gör kort och alter regelbundet så är det Los jag gör mest och det jag brinner för.

Varför är scrapping så roligt
Det är ett roligt sätt att bevara minnen och att få använda händerna till något praktiskt. Att kunna göra något med papper och färger utan att behöva vara konstnärlig. Scrappa kan ALLA göra och det är det som är så härligt.

Inga kommentarer: