lördag 30 oktober 2010

DT presentation- ROSMARIE

Varsågod kära besökare, dags och avslöja ännu en härlig DT i vårt team. Rosmarie gör fantastiska kort, se bara hennes alster här. Du kommer kunna följa hennes inspirerande sätt att scrappa här på ScrappaLoss, framöver.
Namn, ålder, familjJag heter Rosemarie Thorsell och är 31 år gammal. Gift sedan 8 år med en underbar man och bosatt ute på landet med fyra kaniner som husdjur.
Vad fick dig att börja scrappa och när började ditt intresse?Ända sedan jag var liten har jag tyckt om att göra egna kort till nära och kära samt fylla fotoalbumen med mer än bara foton och på den vägen har det fortsatt tills jag för några år sedan upptäckte den lokala scrapbookingbutiken. Därefter öppnade sig en helt ny värld av material, tekniker och inspiration för mig.

Vad inspirerar dig?Jag inspireras mycket av att titta på andras alster och att sitta och klura på hur de har gjort det ena eller andra. I slutändan så blir det ändå motivet eller alstret jag ska arbeta med styr inspirationen och avgör hur resultat ska bli.

När scrappar du som bäst?Oj, vilken svår fråga. Jag scrappar nog som bäst när den rätta inspirationen kommer fram. Skapandet kan ibland gå lite trögt för mig och vissa saker kan ligga och samla damm ganska länge innan en idé plötslig dyker upp och då vet jag precis hur jag ska göra. Det som ger mig den rätta inspirationen kan vara lite olika saker, ibland kommer det av sig självt, men ibland är det en bild, en stämpel eller en skiss som sätter igång kreativiteten. Därför tycker jag att SrappaLoss är en så underbar idé för att här kommer det hela tiden att finnas ny inspiration till skapande.

Var scrappar du?
Jag har köksbordet som min egen lilla arbetsplats då vi sällan äter vid det bordet och ljuset är som bäst där.
Hur organierarar du din scrapplats?Organisera??? Jag är nog inte bekant med det ordet. för under skapandets hetta så råder det för det mesta totalt kaos på bordet. Förstår egentligen inte hur det går till för jag försöker städa upp efter mig varje avslutat alster. Förvaringen av material och verktyg försöker jag dock hålla ordning på så jag lätt ska hitta det jag behöver.

Scrappar du helst kort, Layouter eller Alter?
Lite av varje skulle jag vilja säga, även om alter nog är den stora favoriten.

Varför är scrapping så roligt?
För att man får använda händerna till att skapa och att man arbetar med så många olika metoder efter sin egen förmåga. Jag känner att jag får utlopp för min inre kreativitet när jag scrappar och det gör mig lycklig.

Inga kommentarer: