fredagen den 6:e maj 2011

Fredagsskissen (v18)- Linda Karlsson

Fredag igen!
Det innebär en ny Gäst-DT och en ny inspirerande skiss!
Denna vecka gästas vi av Linda Karlsson.
Välkommen!



Namn, ålder, familj, bor, samt ev ditt alias på div. scrapforum:
Linda heter jag, är 30 år gammal och bor i Blomstermåla, Småland
tillsammans med min man och våra två barn på 1,5 och 3,5 år.
På nätet har jag alltid kallat mig DeadUntilDark, oavsett forum. Är inte så brutalt som det låter utan är en association till mina sömnproblem.

Vad fick dig att börja scrappa och när började ditt intresse?
Jag har alltid varit intresserad av att pyssla, ända sedan jag var liten har jag gillat att pilla med saker och ting. Allt möjligt, använda händerna. En vän till mig har tjatat i flera år på att jag ska ge mig på scrappandet, men jag trodde inte att det var något för mig. Men så fel jag hade! I maj förra året (2010) köpte jag hem papper, några stämplar, färger och blommor och jag var fast.
Mitt första kort tillverkades då.

Vad inspirerar dig?
Främst så är det andra scrappare. Jag googlar runt och kikar i andras bloggar. Hittar fina saker som jag gillar och inspireras av och försöker göra min egen grej av det.

När scrappar du som bäst?
På kvällarna då det är tyst och lugnt.

Var scrappar du?
Nu blir det i vårt sovrum. Jag har ett långt skrivbord och några bokhyllor och putsar med grejer. Tanken är att vi senare ska göra mig ett eget rum i källaren. Men när det blir, det vet jag inte.

Hur organierarar du din scrapplats?
Jag kör på organiserat kaos, jag hittar sakerna bäst då när de ligger staplade på varandra inom en armlängd. Är allt uppställt och ordnat i hyllor och lådor tycker jag det är svårt att hitta det jag ska ha.

Scrappar du helst kort, Layouter eller Alter?
 Det har blivit mest kort och några alter. Jag har bara gjort 2 LO´s sedan jag började scrappa, men det blir absolut fler då det är otroligt roligt att göra.

Varför är scrapping så roligt?
För mig är det roligt just för att det är något jag gör för mig själv. Det är annars svårt att få tid och göra något för sig själv när man har småbarn. Scrappingen för mig är lite som terapi, ett sätt att varva ner på kvällarna.

Din blogg: http://www.deaduntildarkpysslar.blogspot.com/

Lindas skiss & tolkningar:







Teamets tolkning:



Regler:
Utgå från Linda/DeadUntilDarks skiss
  LO, kort och alter är välkommet
Flera bidrag får lämnas in
Man får kombinera med andra tävlingar och utmaningar
Bidraget ska vara uppladdat i Linkyn nedan senast torsdag 12/5 kl 23:59
för att ha en chans att visas i påföljande måndags inlägg.
Inget pris mer än glädje, ära och inspiration








4 kommentarer:

Anonym sa...

Väldigt fina och inspirerande kort av veckans gäst-DT!!

NHL sa...

Håller med anonym! Väldigt vackra kort Linda gjort!

Päivi sa...

Härlig skiss och jätte fina bidrag av både gästis och inspiratör :o)

Ha det bäst!

NHL sa...

Åh, fin tolkning, Mimic!